Koulutuksia markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämiseen

Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.

Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi- ja myyntiosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Petri Karjalainen

Petri Karjalaisella on 25 yli vuoden kokemus myynnistä ja markkinoinnista, sekä yli 15 vuoden kokemus ihmisten johtamisesta sekä start-up- että jo vakiintuneen liiketoiminnan yrityksistä, kuten DPD, PostNord, nShift, Elisa IQ ja Futuriot.

Hänellä on laaja kokemus B2B-ohjelmistoliiketoiminnasta (ERP, WMS, MES, SCM, CRM, CxM, Marketing, BI, AI, Apps) sekä sen liiketoiminnan murroksesta projektimyynnistä ja -toimittamisesta siirtyen SaaS- sekä jatkuvien palveluiden luomiseen, myymiseen ja toimittamiseen asiakkaille. Petri on toiminut maajohtajana, myynti- ja markkinointijohtajana, monenlaisissa päällikkörooleissa, valmentajana sekä yrittäjänä.

Petrin erikoisosaamisen alueet ovat johtajan vaikutuskyvyn kehittäminen ja suorituksen johtaminen:

  • Myynnin ja myynnin johdon tuloksenteko paineen alla (Ostopäätöspsykologia, asiakassuhteidensynnyttäminen, kehittäminen ja ylläpito)
  • Myynnin ja myynnin johdon sekä liiketoimintajohdon tunneälyvalmennukset (Kommunikaatio, Johdon tunneäly ja Myyntiesteet)
  • Vaikutuskykytaidot eri tilanteissa sekä yleisöille tukien sekä loogisia että tunnepuolen päätöksentekoprosesseja (Vastausäly, Answer Intelligence AQ)
  • Tekoälyn hyödyntäminen vaikutuskykysi kehittämisessä osana valmennuksen, harjoituksien sparraamisen sekä yksilö- että ryhmätilannesimuloinneissa dedikoitua AQ AI-ratkaisua hyödyntäen

Petrillä on vuosien kokemus valmentamisesta sekä suomeksi että englanniksi ihmisjohtamistaitojen, tunneälytaitojen, myyntitaitojen, kommunikaatio-ja viestintätaitojen, neuvottelutaitojen, päätöksentekotaitojen, vaikutuskykytaitojen sekä tuloksellisen toiminnan ja suorituksen ohjaamisen näkökulmasta.

”Petrin esitys oli itselle todella mielenkiintoisesta ja tärkeästä aiheesta. Petri pystyi pitämään esityksessä todella hyvin kiinnostavuuden jo aiheen takia, mutta myös yleisön huomioinnin takia. Petri aktivoi yleisöä hyvin esittämällä kysymyksiä, jotka laittoivat ajattelemaan. On myös aina hienoa seurata henkilöä, josta välittyy intohimo ja ammattitaito kyseistä asiaa kohtaan!”

Nermin Hairedin

Nermin Hairedin toimii Senior Advisorina Aalto University Executive Education and Professional Delevelopmentillä.

Nermin Hairedin on strategisen ja digitaalisen markkinoinnin ammattilainen. Hänellä on laaja tausta yritysten digitaalisesta liiketoiminnasta yli 20 vuoden ajalta.

Hän on ollut mukana perustamassa Fonectaa ja toiminut yhtenä tietopohjaisten yritysten perustamisen edelläkävijöistä. Hän on toiminut Nokialla useissa globaaleissa ylimmän johdon tehtävissä. Hänen viimeisin positionsa oli markkinointitoimistojätti Dentsun Suomen toimitusjohtajana ennen kuin hän siirtyi hallitustyöskentelyyn ja yrittäjyyteen.

Hairedinilla on vankkaa käytännön osaamista globaaleista markkinoista. Hänen kokemuksensa kattaa palvelut, televiestinnän, median, vähittäiskaupan, myynnin, datan & analytiikan ja markkinoinnin. Hän on erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, jossa on kyse organisaatiokulttuurista, sekä markkinoinnin ohjaamiseen strategiseksi voimavaraksi yrityksen arvon kasvattamisessa.

Hairedin on tällä hetkellä IT- ja ohjelmistokehitysyritys Frumatic Ltd:n osaomistaja. Lisäksi hän toimii strategiakonsulttina, keynote-puhujana ja sijoittajana. Hairedin on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Aalto-yliopistosta (Helsingin kauppakorkeakoulu) ja hän on tehnyt yliopisto-opintoja myös Ranskassa, Turkissa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa.

Ota meihin yhteyttä

Julia Heinonen

Relationship Specialist 010 837 3784 julia.heinonen@aaltoee.fi

Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle

Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.

Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka