Haku / ilmoittautuminen

Toteutusmuoto

Toistuvuus

Paikka

Kieli

Laajuus

Brand Business Booster for Creative Industries

Suomi tarvitsee uutta, vahvaa vientiteollisuutta. Vaikka Suomi on täynnä erinomaisia tuotteita, niiden todellinen läpimurto kansainvälisillä markkinoilla ei riipu vain laadusta. Avainasemassa on asiakkaiden ymmärtäminen sekä globaaleille markkinoille pääsyn ja kaupallistamisen taitojen hallinta.

Brand Business Booster for Creative Industries on kattava ja käytännönläheinen ohjelma, joka tuo yhteen suomalaisten muoti-, design- ja lifestyle-brändien johtajat ja asiantuntijat kehittämään yhdessä osallistujien kanssa asiakasymmärrystä, tehokkaita kaupallistamisstrategioita ja toimivia monikanavastrategioita kansainvälisille markkinoille.

Ohjelma on kehitetty yhteistyössä Suomen Tekstiili ja Muoti ry:n sekä alan johtavien yritysten, kuten Marimekko ja Fiskars, johtajista koostuvan ohjausryhmän kanssa. Koulutuspäivät tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden omaksua uusinta tietoa, oppia kansainvälisiltä huippuasiantuntijoilta, saada arvokkaita käytännön neuvoja sekä verkostoitua muiden luovien alojen ammattilaisten kanssa, jotka tähtäävät suomalaisen muotoilun menestykseen globaaleilla markkinoilla.

Miksi osallistua?

  • Opi alan parhailta - Tutustut globaaleihin asiantuntijoihin ja johtaviin suomalaisiin tuotemerkkeihin.
  • Hanki käytännön työkaluja - Sovella oppimaasi suoraan omaan liiketoimintaasi, jotta saat välittömiä tuloksia.
  • Nopeuta kansainvälistä kasvuasi - Vahvista strategiaasi ja vie brändisi kansainväliselle näyttämölle.

Ilmoittaudu ohjelmaanLataa esite Lue lisää ohjelman englanninkieliseltä sivulta

Hinta:

Aikataulu Ota yhteyttä

Lähetä viesti

Yhteistyössä

Finnish Textile & Fashion
Roschier
EIT Culture & Creativity
DSV

Ohjausryhmä

Elina Björklund, hallituksen puheenjohtaja, Reima
Rita Holmberg, toimitusjohtajat, Nanso 
Liisa Häkli, yrittäjä, Ommellinen
Petteri Masalin, Chief Design Officer, Fiskars
Sanna-Kaisa Niikko, markkinointijohtaja, Marimekko
Marja-Liisa Permikangas, toimitusjohtaja, Suomen Tekstiili & Muoti
Sanna Suvanto-Harsaae, hallitusammattilainen

Kuluttaja- ja asiakasymmärrys kansainvälisillä markkinoilla
Miten yrityksemme voi parhaiten ymmärtää kuluttajien ja vähittäiskauppiaiden tarpeita kansainvälisillä markkinoilla? Miten voimme hyödyntää tätä ymmärrystä luodaksemme tarjonnan ja tuotteet, joilla on potentiaalia menestyä?

Brändin asemointi, konseptin kehittäminen ja kaupallistamisstrategiat luovilla aloilla
Miksi asemointi, konseptin kehittäminen ja markkinointi ovat luovien alojen menestyksen avaintekijöitä? Mitä voimme oppia Pohjoismaiden johtavilta brändeiltä ja niiden menestystarinoista? Mitkä go-to-market-strategiat toimivat kansainvälisillä markkinoilla? Miten kiinnitämme kansainvälisten jakelijoiden huomion ja mihin meidän tulisi keskittää myyntiponnistuksemme?

Digitalisaatio ja monikanavastrategiat kansainvälisessä liiketoiminnassa
Millainen rooli monikanavastrategialla on muotoilulähtöisen kuluttajaliiketoiminnan kasvussa? Miten voimme parantaa yrityksemme näkyvyyttä kansainvälisillä markkinoilla erilaisten jakelukanavastrategioiden avulla? Mitkä digitaaliset työkalut ja alustat ovat tehokkaimpia globaalissa kilpailussa?

Kenelle?

Ohjelma on suunnattu suomalaisille muotoiluvetoisella kuluttajaliiketoiminnan alalla toimiville yrityksille, joilla on potentiaalia ja valmiutta kansainväliseen kasvuun. Ohjelman kohderyhmänä ovat kaikenkokoisten yritysten yritysjohtajat ja asiantuntijat. Painopiste on erityisesti niissä, jotka harkitsevat tai aktiivisesti pyrkivät strategiseen kansainväliseen laajentumiseen.

Toivotamme tervetulleeksi osallistujia eri rooleista, mutta toivomme, että olet valmis jakamaan näkemyksiä ja käymään syvällisiä keskusteluja muiden osallistujien kanssa skaalautumisesta ja globaaleista markkinastrategioista. Osallistujalla on keskeinen rooli organisaationsa strategian määrittelyssä ja toteuttamisessa. Osallistujia voivat olla esimerkiksi yrittäjät, toimitusjohtajat, markkinointi- tai vientipäälliköt ja yritysjohtajat. Jos mietit jo strategisesti, miten laajentua kansainvälisesti ja viedä brändisi seuraavalle tasolle, tämä ohjelma on sinulle.

Oppimistulokset

Koulutuksen tavoitteena on varmistaa, että suomalaisilla kuluttajaliiketoimintaa harjoittavilla yrityksillä on valmiudet ja taidot lähteä menestyksekkäästi kansainvälisille markkinoille. Tämän saavuttamiseksi koulutuksessa kehitetään osallistujien taitoja erityisesti digitaalisen liiketoiminnan, kuluttaja- ja asiakasymmärryksen, konseptikehityksen ja kaupallistamisen alueilla. Yksi koulutuksen keskeisistä tavoitteista on tarjota osallistujille käytännön työkaluja, joita he voivat suoraan soveltaa päivittäisessä työssään. Ohjelman vahvuutena on laaja, tutkimukseen perustuva lähestymistapa, joka yhdistetään tehokkaasti käytännön työkaluihin ja käytännön tapausesimerkkeihin, mikä lisää ohjelman välitöntä vaikuttavuutta.

Ohjelman päätyttyä:

  • Ymmärrät datan ja digitaalisten liiketoimintatyökalujen merkityksen sekä roolin viennin ja kansainvälisille markkinoille menon yhteydessä.
  • Pystyt rakentamaan oman yrityksesi asiakasymmärrysprosessin ja tunnistamaan kuluttajaymmärryksen merkityksen kansainvälisen brändin rakentamisessa ja tuotevalikoiman suunnittelussa.
  • Omaat tuotteiden ja palveluiden maailmanlaajuiseen kaupallistamiseen tarvittavat käytännön taidot, joihin sisältyy esimerkiksi konseptin kehittäminen, hinnoittelu- ja jakelukanavastrategiat sekä tehokkaan markkinoinnin strategiat.

Sisältö ja aikataulu

Ohjelmaan sisältyy:

  • Live-online aloitus- ja päätöstilaisuudet
  • Kolme koko päivän mittaista live-työpajaa Otaniemessä opintoryhmän kanssa
  • Vapaaehtoisia ilta-aktiviteetteja ja yritysvierailuja ohjelmakumppaneiden tiloihin

Katso tarkka aikataulu ohjelman englanninkieliseltä sivulta

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta

4.9.2025

Tutustu myös näihin ohjelmiin

Arvioitu opiskeluaika n. 15 tuntia

Arvioitu opiskeluaika n. 54 tuntia

Suositeltu aikataulu: 4–5 tuntia viikossa 12–18 viikon ajan

Arvioitu opiskeluaika n. 27 tuntia