Palvelumuotoilun ja innovaatiokoulutusten edelläkävijä

Autamme sinua kehittämään luovuuteen, strategiseen innovointiin ja palvelumuotoiluun liittyvää osaamistasi. Kanssamme pystyt luomaan kannattavia liiketoimintamalleja, jotka edistävät kysyntää ja kasvua. Osaat myös suunnitella uusia ratkaisuja, jotka luovat arvoa asiakkaallesi.

Palvelumuotoilun koulutusten kivijalkana ja palvelullistamisen keskeisinä näkökulmina ovat teknologian mahdollisuudet, liiketoimintamallit, muutoksen johtaminen ja asiakaslähtöinen kehitys toimialasta riippumatta. Alan edelläkävijöinä olemme kouluttaneet palvelumuotoilua jo toistakymmentä vuotta. Saat aiheesta kattavan kokonaiskäsityksen, opit viitekehyksen ja käsitteet ja pääset kokeilemaan eri vaiheisiin parhaiten sopivia menetelmiä.

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

5G Boost -kehitysohjelma synnytti uusia innovaatioita 5G-teknologiasta

Aalto EE ja Telia etsivät yhdessä mahdollisuuksia kehittää Telian liiketoimintaa 5G-teknologian ympärille. Kuuden kuukauden pituinen kehitysohjelma, joka oli suunnattu Telian myyntiedustajille, johti uusiin innovaatioihin ja jopa uuden liiketoiminta-alueen syntymiseen.

Lue artikkeli

Kumpi palvelumuotoilu­koulutuksistamme sopisi sinulle?


Aalto EE:lla on kaksi erilaista palvelumuotoiluun keskittyvää koulutusta: Palvelumuotoilu ja asiakaskokemus ja Diploma in Service Design. Miten koulutukset eroavat toisistaan ja kumpi olisi oikea ratkaisu sinun tarpeisiisi?

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Antti Vassinen

Professor of Practice, KTT Aalto-yliopisto, Markkinoinnin laitos Antti on markkinoinnin vaikuttavuuden ja tiedolla johtamisen asiantuntija 25 vuoden monipuolisella kokemuksella digistä tutkimukseen, analytiikkaan ja ostamiseen.

Tällä hetkellä hän toimii markkinoinnin käytännön professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Antti väitteli markkinoinnin tulosten selittämisestä, siirtyi yrittäjäksi ja lopulta johtotehtäviin media- ja mainostoimistoissa. Nykyään hän tutkii vaikuttavuuden ja mittaamisen ohella markkinoinnin tiedonkeruun ja datatalouden vaikutuksia kuluttajiin ja yhteiskuntaan. Opetuksen, johdon koulutusten ja tutkimuksen rinnalla Antti tukee liiketoiminnan kehityshankkeita itsenäisenä konsulttina.

Laura Franck

Laura Franck on työskennellyt Hellonissa vuodesta 2012 lähtien kaupallisissa johtotehtävissä. Vuodesta 2022 alkaen hänen vastuullaan on ollut Hellonin Helsingin toimiston liiketoiminnan johtaminen.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Franck on seurannut aitiopaikalta, kuinka palvelumuotoilu ja ihmiskeskeinen, ketterä palvelukehittäminen on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten organisaatioiden rakenteissa. Laura Franckin ydinosaamista on osoittaa, kuinka muotoiluajattelua hyödyntämällä vauhditetaan palveluliiketoiminnan kasvua ja miten ihmiskeskeinen toimintakulttuuri kytkeytyy yhä tiiviimmin yhtiöiden strategiseen fokukseen.

Franck on työskennellyt Suomen suurimpien yritysten kanssa yksityisellä sekä julkisella sektorilla, mm. HSL:n, Tampereen kaupungin, Paulig Groupin, DHL:n sekä Sanoman kanssa. Hänellä on laaja näkemys, miten eri toimialojen yrityksen soveltavat palvelumuotoilua ja millaisia tuloksia ihmiskeskeisellä ja asiakasarvoon fokusoivalla toimintakulttuurilla on saavutettu.

Ota meihin yhteyttä

Julia Heinonen

Relationship Specialist 010 837 3784 julia.heinonen@aaltoee.fi

Kohti strategisia innovaatioita

Kaikkialla maailmassa edelläkävijäyritykset tavoittelevat kasvua luomalla innovatiivisia liiketoimintamalleja, sijoittautumalla uusille markkinoille ja kehittämällä uusia kumppanuusmalleja. Ne pyrkivät aktiivisesti alansa vaikuttajiksi ja uusien liiketoimintaekosysteemien johtaviksi kehittäjiksi. Globaaleilla markkinoilla myös pienemmät niche-yritykset voivat menestyä innovatiivisilla liiketoimintamalleilla ja syvällisellä asiakaslähtöisyydellä.

Tämä edellyttää strategista innovaatiokykyä, ymmärrystä ja osaamista liiketoimintamallien kehittämiseksi ja uusien arvoverkostojen rakentamiseksi alustatalouden tarpeisiin sekä kykyä johtaa muutosta. Korkean kustannustason länsimaissa innovaatiokyky on elintärkeää liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi ja työpaikkojen säilyttämiseksi.

Palvelullistamisen kehitys jatkuu, ja se muuttaa toimialojen rakenteita. Yritykset ja muut organisaatiot pyrkivät palvelullistamaan liiketoimintojaan, tuotteitaan ja asiakasprosessejaan. Monet tuotelähtöiset yritykset, jotka aiemmin rakensivat palveluja tuotteidensa ympärille, pyrkivät nyt kehittämään tuotteita, jotka ne voivat sisällyttää palveluihinsa. Lopullinen tarjooma tuotetaan usein monimutkaisissa verkostoissa. Perinteisten B2B-palveluntarjoajien on digitaalisessa maailmassa menestyäkseen tehostettava palvelujensa tuotteistamista ja hyödynnettävä asiakkaiden näkemyksiä.

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka