Koulutuksia markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämiseen

Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.

Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi- ja myyntiosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Näytä lisää ()
Näytä lisää ()
Näytä lisää ()

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Työystävästä pomoksi - miten pärjäät muutoksessa?

"Asiantuntijasta esihenkilöksi siirtyminen on työuran isoin identiteettisiirtymä", sanoo Jari Ylitalo. Vastuutehtävään valitun on tärkeää käsittää, että suhde kollegoihin muuttuu.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Ana Kristiansson

Ana Kristiansson on vaatetusalan kokenut johtaja, jolla on yli 25 vuoden kokemus.

Hän on PORTIAn perustaja, joka on teknologiayritys, joka tarjoaa tekoälyllä toimivia ratkaisuja pk-yritysten muotibrändeille toimintojen tehostamiseksi ja kiertotalouden omaksumiseksi.

Kristiansson johtaa myös Desinderiä, kestävään muotiin erikoistunutta luovaa toimistoa, joka tarjoaa brändistrategiaa ja kiertosuunnitteluratkaisuja.

Kristiansson on valmistunut Parsons School of Designista muotisuunnittelun kandidaatiksi, ja hän on työskennellyt maailman huippubrändien kanssa ja saanut useita innovaatiopalkintoja. Hän on perustanut Apparel Entrepreneurship -järjestön, joka on koulutusalusta, joka tukee kestäviä vaatetusalan yrityksiä, ja hän on menestynyt kirjailija ja podcaster.

Dynaamisesta puhetyylistään tunnettu Kristiansson inspiroi yleisöä näkemyksillään kiertävistä liiketoimintamalleista, brändäyksestä, tekoälytrendeistä ja yrittäjyydestä, ja hänellä on pysyvä vaikutus.

Sanna-Katriina Asikainen

Sanna-Katriina Asikainen toimii markkinoinnin professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Vuosina 2002-2020 Asikainen toimi kansainvälisen markkinoinnin professorina LUT-yliopistossa. Suomen professuurien lisäksi Asikainen on työskennellyt vierailevana tutkijana Scancor tutkimuslaitoksessa Stanfordin yliopistossa Yhdysvalloissa, sekä ollut vierailevana professorina Englannissa Loughboroughn yliopistossa.

Professori Asikaisen tutkimus- ja opetusalat liittyvät strategiseen, sekä kansainväliseen markkinointiin ja kansainväliseen yrittäjyyteen, ja hänen artikkeleita on julkaistu muun muassa seuraavissa tunnetuissa tiedelehdissä: Journal of International Marketing, Journal of Business Research, International Marketing Review, ja Industrial Marketing Management.

Koulutukseltaan Sanna-Katriina Asikainen on tekniikan tohtori (tuotantotalous) LUT-yliopistosta.

Nermin Hairedin

Nermin Hairedin toimii Senior Advisorina Aalto University Executive Education and Professional Delevelopmentillä.

Nermin Hairedin on strategisen ja digitaalisen markkinoinnin ammattilainen. Hänellä on laaja tausta yritysten digitaalisesta liiketoiminnasta yli 20 vuoden ajalta.

Hän on ollut mukana perustamassa Fonectaa ja toiminut yhtenä tietopohjaisten yritysten perustamisen edelläkävijöistä. Hän on toiminut Nokialla useissa globaaleissa ylimmän johdon tehtävissä. Hänen viimeisin positionsa oli markkinointitoimistojätti Dentsun Suomen toimitusjohtajana ennen kuin hän siirtyi hallitustyöskentelyyn ja yrittäjyyteen.

Hairedinilla on vankkaa käytännön osaamista globaaleista markkinoista. Hänen kokemuksensa kattaa palvelut, televiestinnän, median, vähittäiskaupan, myynnin, datan & analytiikan ja markkinoinnin. Hän on erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, jossa on kyse organisaatiokulttuurista, sekä markkinoinnin ohjaamiseen strategiseksi voimavaraksi yrityksen arvon kasvattamisessa.

Hairedin on tällä hetkellä IT- ja ohjelmistokehitysyritys Frumatic Ltd:n osaomistaja. Lisäksi hän toimii strategiakonsulttina, keynote-puhujana ja sijoittajana. Hairedin on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Aalto-yliopistosta (Helsingin kauppakorkeakoulu) ja hän on tehnyt yliopisto-opintoja myös Ranskassa, Turkissa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa.

Mikko Laukkanen

KTT Mikko Laukkanen on työelämäprofessori Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja toimii akateemisena johtajana Aalto EE:llä vastaten ohjelmien akateemisesta laadusta.

Mikko Laukkanen kouluttaa ja konsultoi aktiivisesti asiakaskokemuksen johtamisesta, palveluliiketoiminnasta, strategisesta markkinoinnista, liiketoimintamalli-innovaatioista sekä innovaatioiden johtamisesta.

Laukkasella on runsaasti kokemusta suurten kotimaisten ja kansainvälisten organisaatioiden kanssa tehdyistä koulutus- ja tutkimushankkeista.

Mikko Laukkanen on väitellyt tohtoriksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta vuonna 2013. Vuonna 2012 hän toimi vierailevana tutkijana University of California, Berkeleyn Haas -kauppakorkeakoulussa. 

Sonja Kniivilä

Sonja Kniivilä on kaupallisen, teknisen ja juridisen viestinnän asiantuntija ja kouluttaja. Lisäksi hän on erikoistunut asiakasviestintään, eri hallinnonalojen viestintään sekä tutkimusviestintään.

Kniivilä on toiminut luennoitsijana ja viestintäkouluttajana yliopistoissa, yrityksissä ja julkishallinnossa yli 20 vuotta. 

Yritysten kanssa toimiessaan Kniivilä on keskittynyt erityisesti vuorovaikutuksen ja viestinnän valmennuksiin, palvelutoimintojen viestintään sekä asiakasviestinnän kehittämiseen. Henkilökohtainen kohtaaminen ja palvelun laatu-ajattelu ovat Kniivilän kiinnostuksen kohteita yritysten valmennuksissa. Henkilökohtaisen palautteen antaminen ja saaminen korostuvat Kniivilän ohjaamissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteiden harjoituksissa.

Kniivilä on seurannut urallaan Aalto-yliopiston opettajana johtamis- ja asiakasviestinnän kehitystä pitkään. Hänellä on tekeillä väitöskirja haastavien asiakastilanteiden käsittelystä. Valmennuksissaan hän korostaa kumppanuutta ja sitä että asiakas kohdataan yksilönä. Kniivilän kokemuksen mukaan räätälöinnin ja personoinnin merkitys korostuu, massaräätälöinti ei enää riitä.

Juho-Petteri Huhtala

Kauppatieteiden tohtori Juho-Petteri Huhtala toimii tutkijatohtorina ja luennoitsijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella.

Hänen asiantuntemuksensa kattaa liiketoimintamallit, asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja palvelukehityksen sekä tekoälyratkaisut markkinoinnin ja myynnin rajapinnoilla. Hän suunnittelee ja johtaa ulkoisesti rahoitettuja tutkimushankkeita tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.

Juho-Petteri Huhtalalla on yli 15 vuoden kokemus soveltavan tutkimuksen projekteista, kuten NextMedia-, B2BAI- ja WISDOM2-hankkeista. Hän on tekoälyn hyödyntämisen edelläkävijä suomalaisessa B2B-kontekstissa ja on julkaissut aiheista kuten koneoppiminen, markkinoinnin automaatio ja älykkäät sisältösuositukset.

Akateemisen työn ohella Huhtala toimii ajatushautomo NIBS osk:n toimitusjohtajana sekä valmentajana Aalto EE:n koulutusohjelmissa, joissa hänen teemojaan ovat mm. asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtaminen, palvelumuotoilu ja tekoälyn vaikutukset asiantuntijatyössä.

Johan Ronnestam

Johan Ronnestam on brändistrategi, luova johtaja ja tulevaisuuden ajattelija. Hän on yksi Skandinavian kokeneimmista ja johtavista brändikehityksen, luovien innovaatioiden ja tulevaisuuden liiketoimintastrategian tekijöistä.

Tukholmassa toimivan konsulttiyrityksensä Ronnestam Creative Studion kautta hän toimii yhteistyössä perustajien, hallitusten ja johtoryhmien kanssa kehittääkseen tulevaisuuden strategioita, brändialustoja, tuotekonsepteja ja luovia kehyksiä, jotka kestävät ajan testin.

Vuosien varrella hän on auttanut muokkaamaan joidenkin maailman ikonisimpien brändien tulevaisuutta - kuten adidas, Seve Ballesteros, Omega, BMW, H&M, Volvo Ocean Race, IKEA ja Nike - sekä monien Ruotsin vahvimpien yritysten, kuten Svenskt Tenn, Svedbergs, Vasakronan, SJ, Lundhags, Fagerhults Lighting, Pelle Vävare ja Kinnarps. Hänen työnsä kattaa kaiken brändi-identiteeteistä ja maailmanlaajuisista kampanjoista digitaalisiin ekosysteemeihin, vähittäiskaupan kokemuksiin ja fyysisten tuotteiden suunnitteluun.

Ronnestam on väsymättömän uteliaisuuden innoittamana tunnettu siitä, että hän pysyy kehityksen kärjessä erityisesti silloin, kun on kyse siitä, miten kehittyvät teknologiat muuttavat luovuutta, brändäystä ja muotoilua. Hän ei vain seuraa trendejä, vaan auttaa määrittelemään, mitä seuraavaksi tapahtuu. Hänen uransa perustuu uskomukseen, että uteliaisuus ja rohkea ajattelu, eivät suuret budjetit, luovat pysyviä vaikutuksia.

Palkittu suunnittelija, puhuja ja sarjayrittäjä Ronnestam on perustanut useita yrityksiä, muun muassa maailmanlaajuisen muotoilubrändin BAUXin, johon luottavat muun muassa Google, Microsoft ja Stella McCartney, ja viimeisimpänä Hitpin Golfin, joka on haastajabrändi, joka ajattelee golfpalloteollisuutta uudestaan suoralla kuluttajamyönteisellä ajattelutavalla ja rohkealla luovalla asemoinnilla.

Jonna Muurinen

Jonna Muurinen on Kuulu Oy perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on kokenut digimarkkinoinnin ja tekoälyn asiantuntija, joka on kouluttanut yli 30 000 tietotyöläistä tekoälyn hyödyntämiseen.

Muurinen on erikoistunut käytännönläheisiin ratkaisuihin, jotka yhdistävät digimarkkinoinnin ja tekoälyn työkalut tehokkaaksi osaksi yritysten arkea. Hän tuo koulutuksiinsa selkeää, asiantuntevaa ja helposti omaksuttavaa sisältöä, joka auttaa ymmärtämään tekoälyn mahdollisuudet ja rajoitukset ilman turhaa teknistä jargonin käyttöä.

Pekka Töytäri

Pekka Töytäri työskentelee Aalto-yliopistossa tuote- ja palvelujärjestelmien myynnin työelämäprofessorina (Professor of Practice).

Akateemisen uran rinnalla Töytäri on omistajana Efecto Oy:ssä, jossa hän valmentaa ja konsultoi yrityksiä asiakkuuksien johtamisen kehittämisessä.

Pekka Töytärin tutkimus- ja valmennusosaaminen asiakkuuksien johtamisen alueella liittyy erityisesti asiakasarvon ymmärrykseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen kehittämiseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen suunnitteluprosessiin ja –työkaluihin, asiakasarvon konkretisointiin ja laskentaan sekä asiakkaan toiminnan ymmärtämiseen, kuvaamiseen ja analyysiin. Töytäri on todennut tutkimuksessaan, että systemaattinen asiakasymmärrys luo edellytykset oikeille asiakasvalinnoille, tehokkaille asiakaskohtaamisille, konkreettisen asiakashyödyn viestimiselle ja arvon yhteistuotannolle.

Töytärillä on tekniikan tohtorin tutkinto Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulusta ja hän on väitellyt tuotantotalouden laitokselta aiheenaan arvoperusteinen myynti ja hinnoittelu sekä myynnin johtaminen.

Gopal RajGuru

Gopal RajGuru on myynnin, neuvottelutaitojen ja innovaatiotoiminnan kouluttaja ja valmentaja Genevestä, Sveitsistä. Hänen taustansa on pääasiassa korkean teknologian myynnissä, markkinoinnissa ja johtamisessa.

Lisäksi hän luennoi myynnin johtamisesta ja toteuttamisesta yrittäjähenkisessä business-to-business-myyntiympäristössä EPFL:n (École Polytechnique Fédérale à Lausanne) Executive MBA- ja Master of Technology -ohjelmassa.

Aiemmin hän johti amerikkalaisen ohjelmistoyrityksen WRQ:n kansainvälistä laajentumista ja asettui Alankomaihin perustamaan Euroopan pääkonttoria. Hän perusti yrityksiä Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Ranskaan, Saksaan, Ruotsiin, Dubaihin ja Singaporeen ja rakensi liiketoimintaa, jonka liikevaihto oli yli 100 miljoonaa dollaria, käyttämällä suoran avainasiakasmyynnin ja kanavapohjaisen myynnin ja toteutuksen yhdistelmää.

Gopalin opetuksessa keskitytään puhtaasti akateemisen lähestymistavan sijaan käytännönläheisten käsitteiden, työkalujen ja menetelmien esittelyyn ja toteuttamiseen. Liiketoiminnan johtajana ja konsulttina hän pyrkii varmistamaan, että projektin tai toimeksiannon tavoitteet saavutetaan - hän mittaa toimintaa ja saavutuksia pikemminkin kuin tuotetun paperin määrää. Hänen työpajoissaan hänen tavoitteenaan ei ole opettaa vaan auttaa osallistujia oppimaan.

"Kokemukseni mukaan todelliset maailmanluokan neuvottelijat ovat niitä, jotka käyttävät aikaa valmistautuakseen järjestelmällisesti, toteuttaakseen kurinalaisesti ja arvioidakseen aina suoritustaan, jotta he voivat jatkuvasti kehittyä. Tämän vuoksi he saavat jatkuvasti aikaan parempia tuloksia." - Gopal

Petri Karjalainen

Petri Karjalaisella on 25 yli vuoden kokemus myynnistä ja markkinoinnista, sekä yli 15 vuoden kokemus ihmisten johtamisesta sekä start-up- että jo vakiintuneen liiketoiminnan yrityksistä, kuten DPD, PostNord, nShift, Elisa IQ ja Futuriot.

Hänellä on laaja kokemus B2B-ohjelmistoliiketoiminnasta (ERP, WMS, MES, SCM, CRM, CxM, Marketing, BI, AI, Apps) sekä sen liiketoiminnan murroksesta projektimyynnistä ja -toimittamisesta siirtyen SaaS- sekä jatkuvien palveluiden luomiseen, myymiseen ja toimittamiseen asiakkaille. Petri on toiminut maajohtajana, myynti- ja markkinointijohtajana, monenlaisissa päällikkörooleissa, valmentajana sekä yrittäjänä.

Petrin erikoisosaamisen alueet ovat johtajan vaikutuskyvyn kehittäminen ja suorituksen johtaminen:

  • Myynnin ja myynnin johdon tuloksenteko paineen alla (Ostopäätöspsykologia, asiakassuhteidensynnyttäminen, kehittäminen ja ylläpito)
  • Myynnin ja myynnin johdon sekä liiketoimintajohdon tunneälyvalmennukset (Kommunikaatio, Johdon tunneäly ja Myyntiesteet)
  • Vaikutuskykytaidot eri tilanteissa sekä yleisöille tukien sekä loogisia että tunnepuolen päätöksentekoprosesseja (Vastausäly, Answer Intelligence AQ)
  • Tekoälyn hyödyntäminen vaikutuskykysi kehittämisessä osana valmennuksen, harjoituksien sparraamisen sekä yksilö- että ryhmätilannesimuloinneissa dedikoitua AQ AI-ratkaisua hyödyntäen

Petrillä on vuosien kokemus valmentamisesta sekä suomeksi että englanniksi ihmisjohtamistaitojen, tunneälytaitojen, myyntitaitojen, kommunikaatio-ja viestintätaitojen, neuvottelutaitojen, päätöksentekotaitojen, vaikutuskykytaitojen sekä tuloksellisen toiminnan ja suorituksen ohjaamisen näkökulmasta.

”Petrin esitys oli itselle todella mielenkiintoisesta ja tärkeästä aiheesta. Petri pystyi pitämään esityksessä todella hyvin kiinnostavuuden jo aiheen takia, mutta myös yleisön huomioinnin takia. Petri aktivoi yleisöä hyvin esittämällä kysymyksiä, jotka laittoivat ajattelemaan. On myös aina hienoa seurata henkilöä, josta välittyy intohimo ja ammattitaito kyseistä asiaa kohtaan!”

Fabián Sepúlveda

KTT Fabian Sepulveda on Senior Advisor Aalto University Executive Educationissa. 

Fabianilla on yli 20 vuoden kokemus tekniikan, liikkeenjohdon konsultoinnin sekä pankkitoiminnan aloilta. Hän on työskennellyt lukuisissa yrityksissä, joiden joukossa mm. Lucent Technologies, A.T. Kearney sekä JP Morgan. Tällä hetkellä hän toimii aktiivisesti Suomen yrittäjäekosysteemin kehittämistehtävissä ja työskentelee start up valmentajana ja Lean launchpad konseptin kouluttajana. Hän opettaa mm. Aalto-yliopiston Ventures Programmissa sekä toimii valmentajana Aalto University Executive Educationissa.

Sepulvedalla on kandidaatin tutkinto sähkötekniikasta sekä maisterin tutkinto rahoituksesta, ja hän on väitellyt Aalto-yliopistossa tohtoriksi kansainvälisestä yrittäjyydestä. 

Ira Lange

Ira Y. Langen erityisosaamisalueena ovat työyhteisön ihmissuhteet ja tekijät, jotka vaikuttavat johdon ja asiantuntijoiden käyttäytymiseen ja vuorovaikutukseen.

Langen valmennusteemoina ovat johtajuus ja johtamisen käytännöt, tehokas ja toimiva tiimi sekä luottamuksen rakentaminen organisaatiossa. Viime vuosina hän on myös valmentanut haasteellisessa tilanteessa olevia johtoryhmiä toimimaan paremmin yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Lange on kiinnostunut tarkastelemaan työyhteisöjen kognitiota, tunteita ja suorituskykyä ammatillisessa kontekstissa. Johtamisen kehittämisen rinnalla hän kouluttaa myös myyntiä ja asiakkuuksien johtamista pohjautuen hänen aikaisempaan kokemukseensa myynnin johtajana ja konsulttina. Valmennusten tukena hän tekee erilaisia arviointeja, tutkimuksia ja kyselyitä ja hän voi liittää kehittämisohjelmaan myös henkilökohtaisen coaching-osuuden.

Lange on valmentaja, toimitusjohtaja ja yrittäjä Q.motion Oy:ssä. Hänellä on 20 vuoden kokemus myynnin ja johtamisen asiantuntija-, kouluttaja- ja johtotehtävistä: Aspectum Consulting, Amos Partners, Bon Pankkiiriliike, AON Corporation.

Hän on suorittanut maisterin tutkinnon Helsingin yliopistossa. Lange on myös sertifioitu Business Coach ja tiimin rakentaja, TM. 

Kalle Reunanen

Kalle Reunanen toimii Innomaatti Oy;n toimitusjohtajana.

Reunasella on laaja osaaminen asiakkuuksien johtamisen ja kehittämisen alueella kuten asiakas- ja arvokeskeinen Key Account Management -toiminta, asiakkuuksien hoitaminen osana yrityksen strategiaa, myynnin ja asiakkuuksien välinen yhteys, resurssien optimointi yrityksen ja asiakkaan näkökulmasta, asiakasymmärrys asiakasarvon luonnin perustana ja asiakkuuksien strateginen kehittäminen. Myös vuoropuhelu asiakkaan kanssa on tärkeä osa Reunasen koulutusta ja konsultointia. Erityisen kiinnostunut hän on ollut siitä miten uusia ajatuksia voi herättää henkiin yrityksissä ja ihmisissä.

Kalle on toteuttanut satoja erilaisia kehityshankkeita myynnin sisällön, työkalujen, johtamisjärjestelmien sekä liiketoimintamallien kehittämiseksi. Reunanen on vetänyt lukuisia strategiakierroksia ja kehittänyt ketterin menetelmin asiakkaidensa asiakasymmärrystä ja myyntiä.

Ennen uraansa valmentajana, kouluttajana ja konsulttina, Reunanen on toiminut varsin monipuolisissa tehtävissä useissa kansainvälisissä ja kotimaisissa yrityksissä. Hän on ollut liiketoiminnan vetäjänä, kehittäjänä ja myyjänä sekä asiantuntijana mm. seuraavissa yrityksissä: Unisys, Reuters, Banque Indosuez, Feeniks Trading, OKO, Unic ja Nixdorf.

Antti Vassinen

Professor of Practice, KTT Aalto-yliopisto, Markkinoinnin laitos Antti on markkinoinnin vaikuttavuuden ja tiedolla johtamisen asiantuntija 25 vuoden monipuolisella kokemuksella digistä tutkimukseen, analytiikkaan ja ostamiseen.

Tällä hetkellä hän toimii markkinoinnin käytännön professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Antti väitteli markkinoinnin tulosten selittämisestä, siirtyi yrittäjäksi ja lopulta johtotehtäviin media- ja mainostoimistoissa. Nykyään hän tutkii vaikuttavuuden ja mittaamisen ohella markkinoinnin tiedonkeruun ja datatalouden vaikutuksia kuluttajiin ja yhteiskuntaan. Opetuksen, johdon koulutusten ja tutkimuksen rinnalla Antti tukee liiketoiminnan kehityshankkeita itsenäisenä konsulttina.

Ota meihin yhteyttä

Julia Heinonen

Relationship Specialist 010 837 3784 julia.heinonen@aaltoee.fi

Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle

Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.

Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka