Koulutuksia markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämiseen

Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.

Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi- ja myyntiosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Jonna Muurinen

Jonna Muurinen on Kuulu Oy perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on kokenut digimarkkinoinnin ja tekoälyn asiantuntija, joka on kouluttanut yli 30 000 tietotyöläistä tekoälyn hyödyntämiseen.

Muurinen on erikoistunut käytännönläheisiin ratkaisuihin, jotka yhdistävät digimarkkinoinnin ja tekoälyn työkalut tehokkaaksi osaksi yritysten arkea. Hän tuo koulutuksiinsa selkeää, asiantuntevaa ja helposti omaksuttavaa sisältöä, joka auttaa ymmärtämään tekoälyn mahdollisuudet ja rajoitukset ilman turhaa teknistä jargonin käyttöä.

Pekka Töytäri

Pekka Töytäri työskentelee Aalto-yliopistossa tuote- ja palvelujärjestelmien myynnin työelämäprofessorina (Professor of Practice).

Akateemisen uran rinnalla Töytäri on omistajana Efecto Oy:ssä, jossa hän valmentaa ja konsultoi yrityksiä asiakkuuksien johtamisen kehittämisessä.

Pekka Töytärin tutkimus- ja valmennusosaaminen asiakkuuksien johtamisen alueella liittyy erityisesti asiakasarvon ymmärrykseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen kehittämiseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen suunnitteluprosessiin ja –työkaluihin, asiakasarvon konkretisointiin ja laskentaan sekä asiakkaan toiminnan ymmärtämiseen, kuvaamiseen ja analyysiin. Töytäri on todennut tutkimuksessaan, että systemaattinen asiakasymmärrys luo edellytykset oikeille asiakasvalinnoille, tehokkaille asiakaskohtaamisille, konkreettisen asiakashyödyn viestimiselle ja arvon yhteistuotannolle.

Töytärillä on tekniikan tohtorin tutkinto Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulusta ja hän on väitellyt tuotantotalouden laitokselta aiheenaan arvoperusteinen myynti ja hinnoittelu sekä myynnin johtaminen.

Ota meihin yhteyttä

Julia Heinonen

Relationship Specialist 010 837 3784 julia.heinonen@aaltoee.fi

Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle

Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.

Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka