Strategic Pricing and Customer Value
Optimoitu hinnoittelustrategia on helpoin tapa kasvattaa tulosta
Strategic Pricing and Customer Value -ohjelma on liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu koulutusohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Ohjelmassa syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä.
Osallistujat oppivat ohjelmasta kokonaisvaltaisen arvoperusteisen hinnoittelun päätekijät ja saavat hinnoittelustrategian parantamiseen sopivia käytännön työkaluja ja viitekehyksiä.
Ohjelmasta on mahdollista siirtää 4,5 ECTS-opintopistettä Aalto Executive MBA- tai Aalto MBA -ohjelmaan.
Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.
Hyödyt
Strategic Pricing and Customer Value tarjoaa osallistujalleen mahdollisuuden ymmärtää kokonaisvaltaisesti hinnoittelun strategista ulottuvuutta ja siten parantaa yrityksen hinnoitteluprosesseja. Muita käsiteltäviä asioita ovat esimerkiksi hinnoitteluvoiman ja psykologisen hinnoittelun taustatekijät, ja mihin niillä voidaan vaikuttaa sekä hinnoittelupäätösten johdonmukainen ja itsevarma perusteleminen.





Kenelle?
Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta. Aiemmissa toteutuksissa mukana on ollut osallistujia muun muassa ICT-, SaaS-, konsultointi-, kaivosteollisuus-, rakennus-, energia-, koneistus-, pankki-, media-, prosessituotanto- ja vähittäismyyntisektoreilta.
Tämä koulutusohjelma sopii erityisesti yritysten edustajille, jotka:
- etsivät erottautumistekijöitä uusien hinnoittelumallien avulla
- tarkastelevat uusia keinoja uusien tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
- haluavat menestyä arvon mittaamisessa ja siitä viestimisessä asiakkailleen.
Strategisen hinnoittelun valmennus organisaatiollesi?
Toteutamme Strategic Pricing -valmennusta myös räätälöidysti organisaatioiden tarpeiden mukaan. Lataa esite ja kysy tarjousta.
Strategisen hinnoittelun valmennus organisaatioille
pdfLataa esite Strategic Pricing -valmennuksen organisaatiokohtaisesta toteuksesta ja pyydä tarjous.
Sisältö ja aikataulu
Ohjelmassa yhdistyvät viimeisin teoreettinen tutkimustieto ja tosielämän case-esimerkit, joissa esiteltävien onnistumisten ja epäonnistumisten kautta on mahdollista ammentaa käytännön oivalluksia oman toiminnan kehittämiseen. Valmennukseen kuuluu myös workshopeja ja perinteisempiä opetusmetodeja.
Koulutusjaksot
Kouluttajat

Pekka Mattila
Pekka Mattila toimii apulaisprofessorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.
Mattila valmentaa säännöllisesti yrityskohtaisesti räätälöidyissä ohjelmissa, Executive MBA - ja MBA-ohjelmissa sekä valikoiduissa avoimissa ohjelmissa niin Euroopassa, Aasiassa, Afrikassa kuin Pohjois-Amerikassa. Hänen erikoisalueitaan ovat organisaatiokäyttäytyminen ja -kulttuuri, ylimmän johdon työskentely, muutoksen johtaminen, strateginen johtaminen, johtamisjärjestelmät, strateginen markkinointi sekä liiketoimintamalli-innovaatiot ja palvelujohtaminen. Vuosina 2011–2021 hän toimi myös Aalto University Executive Education -yhtiön toimitusjohtajana.
Yli kymmenen finanssialan kehitys- ja johtotehtävissä vietetyn vuoden jälkeen Pekka Mattila siirtyi 2008 markkinoinnin ratkaisuiden ja liikkeenjohdon konsultoinnin pariin. Hän on toiminut tai toimii parhaillaan hallituksen puheenjohtajana tai jäsenenä muun muassa median, talotekniikan, teknologian, verkkokaupan, elintarviketeollisuuden, oppimisteknologian ja finanssialan yrityksissä. Mattila on ollut aktiivinen myös julkisissa luottamustehtävissä.
Viime vuosina Pekka Mattila on julkaissut monipuolisesti erityisesti henkilökohtaisen johtajuuden, muutoksen johtamisen ja strategisen markkinoinnin teemoista. Helsingin yliopistossa sosiologian alalla suoritettujen tutkintojen (VTT 2006, VTM 2003) jälkeen hän syvensi liikkeenjohdon osaamistaan London Business Schoolissa (Executive MBA 2010). Mattila vierailee säännöllisesti opettajana johtavissa eurooppalaisissa ja aasialaisissa yliopistoissa ja korkeakouluissa.
Vuosien mittaan Mattila on toiminut neuvonantajana ja valmentajana yli 480 pohjoismaiselle tai kansainväliselle suuryritykselle, kasvuyritykselle, julkisen sektorin organisaatiolle ja järjestölle. Hän on kansainvälisesti kysytty puhuja erilaisissa vaikuttajatapahtumissa ja seminaareissa.