Haku / ilmoittautuminen

Haku / ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Strategic Pricing and Customer Value

Optimoitu hinnoittelustrategia on helpoin tapa kasvattaa tulosta

Strategic Pricing and Customer Value -ohjelma on liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu koulutusohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Ohjelmassa syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä.

Osallistujat oppivat ohjelmasta kokonaisvaltaisen arvoperusteisen hinnoittelun päätekijät ja saavat hinnoittelustrategian parantamiseen sopivia käytännön työkaluja ja viitekehyksiä.

Ohjelmasta on mahdollista siirtää 4,5 ECTS-opintopistettä Aalto Executive MBA- tai Aalto MBA -ohjelmaan.

Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.

Ohjelmatiedot englanniksi  Lataa englanninkielinen esite

Aloitus

Toukokuu 2023

Hinta:

Aikataulu Ota yhteyttä

Lähetä viesti

Hyödyt

Strategic Pricing and Customer Value tarjoaa osallistujalleen mahdollisuuden ymmärtää kokonaisvaltaisesti hinnoittelun strategista ulottuvuutta ja siten parantaa yrityksen hinnoitteluprosesseja. Muita käsiteltäviä asioita ovat esimerkiksi hinnoitteluvoiman ja psykologisen hinnoittelun taustatekijät, ja mihin niillä voidaan vaikuttaa sekä hinnoittelupäätösten johdonmukainen ja itsevarma perusteleminen.

Paranna yrityksesi kilpailuasemaa
Löydä uusia ideoita tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
Luo älykkäitä myynninedistämis-kampanjoita myynnin tehostamiseksi
Tunnista mahdollisuuksia arvon maksimoimiseksi
Opi kiihdyttämään liikevaihdon kehitystä positiivisesti

Kenelle?

Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta. Aiemmissa toteutuksissa mukana on ollut osallistujia muun muassa ICT-, SaaS-, konsultointi-, kaivosteollisuus-, rakennus-, energia-, koneistus-, pankki-, media-, prosessituotanto- ja vähittäismyyntisektoreilta.

Tämä koulutusohjelma sopii erityisesti yritysten edustajille, jotka:

  • etsivät erottautumistekijöitä uusien hinnoittelumallien avulla
  • tarkastelevat uusia keinoja uusien tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
  • haluavat menestyä arvon mittaamisessa ja siitä viestimisessä asiakkailleen.

Sisältö ja aikataulu

Ohjelmassa yhdistyvät viimeisin teoreettinen tutkimustieto ja tosielämän case-esimerkit, joissa esiteltävien onnistumisten ja epäonnistumisten kautta on mahdollista ammentaa käytännön oivalluksia oman toiminnan kehittämiseen. Valmennukseen kuuluu myös workshopeja ja perinteisempiä opetusmetodeja.

Koulutusjaksot

Kouluttajat

Pekka Mattila

Valtiotieteiden tohtori Pekka Mattila toimii käytäntöön suuntautuneena professorina (Professor of Practice) Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa sekä johtamisen ja markkinoinnin professorina moninaisissa johtamisen kehittämisen ohjelmissa. 

Yli kymmenen finanssialan kehitys- ja johtotehtävissä vietetyn vuoden jälkeen Pekka Mattila siirtyi 2008 markkinoinnin ja liikkeenjohdon konsultoinnin pariin. 

Parhaillaan Mattila toimii esimerkiksi A-lehdet Oy:n, Aro Systems Oy:n ja Kansallisgallerian hallitusten jäsenenä. Vuodesta 2012 syksyyn 2014 hän vaikutti myös merkittävän suomalaisen vähittäispankin hallituksessa sekä vuosina 2009–2017 Helsingin juhlaviikoista vastaavan säätiön hallituksen puheenjohtajana. 

Helsingin yliopistossa sosiologian alalla suoritettujen tutkintojen jälkeen hän syvensi liikkeenjohdon osaamistaan maineikkaassa London Business Schoolissa sekä New Yorkin Columbia Business Schoolissa. 

Mattila vierailee säännöllisesti opettajana johtavissa eurooppalaisissa ja aasialaisissa yliopistoissa ja korkeakouluissa. Hän on toiminut neuvonantajana ja valmentajana yli 320 pohjoismaiselle tai kansainväliselle suuryritykselle, keskeiselle julkisen sektorin organisaatiolle ja järjestölle.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta