Asiakasreferenssi
"Vastuullisuus ja liiketoiminta -koulutusohjelma tarjosi hyvät edellytykset vahvi...”
Laura Ylitalo
Vastuullinen organisaatio toimii mahdollisimman kestävällä tavalla ja ajattelee sidosryhmiään ja yhteiskunnallista rooliaan laajemmin. Fokus on pitkän tähtäimen menestyksen rakentamisessa ja kestävän kilpailukyvyn säilyttämisessä, ei pikavoitoissa.
Katso koulutukset Ratkaisut organisaatioilleMitä vastuullisuus merkitsee käytännössä sinun työssäsi tai organisaatiossanne? Tunnetteko eri toimintojen vastuullisuuden periaatteet ja miten kehittää toimintaa kestävien periaatteiden mukaisesti? Vastuullisuus liiketoiminnassa on kuin liima, joka pitää yhteiskunnan ja yritysmaailman palaset yhdessä. Vastuullinen liiketoiminta heijastuu myönteisesti yrityksesi maineeseen ja menestykseen.
Autamme sinua rakentamaan sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävää liiketoimintaa. Ohjelmissamme opit ymmärtämään, miten kestävä ja vastuullinen toiminta integroidaan osaksi liiketoimintastrategiaa. Avaat silmäsi uusille mahdollisuuksille ja opit ennakoimaan riskejä. Saat tueksesi parhaan valmennussuunnittelun osaamisen sekä alan huippuasiantuntijat. Ensimmäinen ympäristöalan koulutuksemme järjestettiin jo vuonna 2004, ja olemme kehittäneet koulutuksia siitä lähtien vastaamaan aina ajankohtaisiin vastuullisuuden kysymyksiin.
Ota yhteyttä
Haluatko kuulla lisää vastuullisuuskoulutuksistamme? Autamme löytämään sinulle ja yrityksellesi sopivimman ratkaisun. Ole meihin suoraan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.
Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia. Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Vastuullinen arvoketju on tapa hallita tuotteiden ja palveluiden koko elinkaarta hankinnasta tuotantoon, jakeluun, kulutukseen ja hävittämiseen. Ympäristönäkökohtien, sosiaalisten ja taloudellisten näkökohtien sisällyttäminen arvoketjuun voi luoda arvoa asiakkaille, sidosryhmille ja maapallolle. Tutustuimme aiheeseen webinaarissa professori Katri Kaupin ja kauppatieteiden opettaja Gopal RajGurun kanssa.
Sisältöjä aiheesta
Myös yhteiskunnan kannalta vastuullinen yritystoiminta on välttämätöntä. Yritykset ovat keskeisessä roolissa globaalien taloudellisten ja sosiaalisten haasteiden sekä ympäristöongelmien ratkaisemisessa. Esimerkiksi ilmastonmuutoksen hillintä ja siihen sopeutuminen sekä resurssien niukkuus ja kiertotalouden edistäminen voidaan ratkaista tehokkaimmin investoimalla uuteen ympäristöystävälliseen teknologiaan. Parhaassa tapauksessa yritysvastuu näkyy ihmisten arjessa ja ympäristön tilassa välittömästi.
Vastuulliset teot tekevät yrityksestä luotettavan ja haluttavan kumppanin ja työnantajan. Kestävään tulevaisuuteen tähtäävät valinnat ovat elintärkeitä sekä yritysten että yhteiskunnan kannalta. Mitä varhaisemmassa vaiheessa liiketoiminta rakennetaan kestävälle pohjalle, sitä vakaammalta näyttää myös yrityksen tulevaisuus.
Vastuullisuus on osa menestyvän yrityksen liiketoimintaosaamista. Vastuullinen yritys toimii mahdollisimman kestävällä tavalla ja sovittaa yhteen yrityksen ja sen sidosryhmien tavoitteet ja odotukset. Jokainen yritys koosta ja toimialasta riippumatta voi valjastaa vastuullisen toiminnan strategiseksi kilpailueduksi vastaamalla kestävän kehityksen haasteeseen. Vastuullisuus on myös osa hyvää johtamista.
Vastuullisuuskysymyksiä tulee pohtia myös yrityksen tuloksentekokyvyn ja strategian kautta ja jalkauttaa ne liiketoimintaan. Tämän vuoksi on tärkeää, että vastuullisuusasioita hoitavilla ihmisillä on hyvä keskusteluyhteys kaikkialle organisaatioon ja myös ylin johto on sitoutunut tekemään päätöksiä ja valintoja.
Usein vastuullisuuden sijaan puhutaan kestävästä kehityksestä, joka on laajempi käsite kuin vastuullisuus eli corporate social responsibility. CSR:n on perinteisesti katsottu kuuluneen ympäristön lisäksi sosiaaliset ja taloudelliset kysymykset.