Haku / ilmoittautuminen

Haku / ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Strategic Pricing and Customer Value

Optimoitu hinnoittelustrategia on helpoin tapa kasvattaa tulosta

Strategic Pricing and Customer Value -ohjelma on liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu koulutusohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Ohjelmassa syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä.

Osallistujat oppivat ohjelmasta kokonaisvaltaisen arvoperusteisen hinnoittelun päätekijät ja saavat hinnoittelustrategian parantamiseen sopivia käytännön työkaluja ja viitekehyksiä.

Ohjelmasta on mahdollista siirtää 4,5 ECTS-opintopistettä Aalto Executive MBA- tai Aalto MBA -ohjelmaan.

Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.

Ohjelmatiedot englanniksi  Lataa englanninkielinen esite

Hinta:

Aikataulu Ota yhteyttä

Lähetä viesti

Hyödyt

Strategic Pricing and Customer Value tarjoaa osallistujalleen mahdollisuuden ymmärtää kokonaisvaltaisesti hinnoittelun strategista ulottuvuutta ja siten parantaa yrityksen hinnoitteluprosesseja. Muita käsiteltäviä asioita ovat esimerkiksi hinnoitteluvoiman ja psykologisen hinnoittelun taustatekijät, ja mihin niillä voidaan vaikuttaa sekä hinnoittelupäätösten johdonmukainen ja itsevarma perusteleminen.

Paranna yrityksesi kilpailuasemaa
Löydä uusia ideoita tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
Luo älykkäitä myynninedistämis-kampanjoita myynnin tehostamiseksi
Tunnista mahdollisuuksia arvon maksimoimiseksi
Opi kiihdyttämään liikevaihdon kehitystä positiivisesti

Kenelle?

Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta. Aiemmissa toteutuksissa mukana on ollut osallistujia muun muassa ICT-, SaaS-, konsultointi-, kaivosteollisuus-, rakennus-, energia-, koneistus-, pankki-, media-, prosessituotanto- ja vähittäismyyntisektoreilta.

Tämä koulutusohjelma sopii erityisesti yritysten edustajille, jotka:

  • etsivät erottautumistekijöitä uusien hinnoittelumallien avulla
  • tarkastelevat uusia keinoja uusien tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
  • haluavat menestyä arvon mittaamisessa ja siitä viestimisessä asiakkailleen.

Sisältö ja aikataulu

Ohjelmassa yhdistyvät viimeisin teoreettinen tutkimustieto ja tosielämän case-esimerkit, joissa esiteltävien onnistumisten ja epäonnistumisten kautta on mahdollista ammentaa käytännön oivalluksia oman toiminnan kehittämiseen. Valmennukseen kuuluu myös workshopeja ja perinteisempiä opetusmetodeja.

Koulutusjaksot

Kouluttajat

Pekka Mattila

Valtiotieteiden tohtori Pekka Mattila toimii käytäntöön suuntautuneena professorina (Professor of Practice) Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Mattila valmentaa säännöllisesti yrityskohtaisesti räätälöidyissä ohjelmissa, Executive MBA - ja MBA-ohjelmissa sekä valikoiduissa avoimissa ohjelmissa niin Euroopassa, Aasiassa, Afrikassa kuin Pohjois-Amerikassa. Hänen erikoisalueitaan ovat organisaatiokäyttäytyminen ja -kulttuuri, ylimmän johdon työskentely, muutoksen johtaminen, strateginen johtaminen, johtamisjärjestelmät, strateginen markkinointi sekä liiketoimintamalli-innovaatiot ja palvelujohtaminen. Vuosina 2011–2021 hän toimi myös Aalto University Executive Education -yhtiön toimitusjohtajana.

Yli kymmenen finanssialan kehitys- ja johtotehtävissä vietetyn vuoden jälkeen Pekka Mattila siirtyi 2008 markkinoinnin ratkaisuiden ja liikkeenjohdon konsultoinnin pariin. Hän on toiminut tai toimii parhaillaan hallituksen puheenjohtajana tai jäsenenä muun muassa median, talotekniikan, teknologian, verkkokaupan, elintarviketeollisuuden, oppimisteknologian ja finanssialan yrityksissä. Mattila on ollut aktiivinen myös julkisissa luottamustehtävissä.

Viime vuosina Pekka Mattila on julkaissut monipuolisesti erityisesti henkilökohtaisen johtajuuden, muutoksen johtamisen ja strategisen markkinoinnin teemoista. Helsingin yliopistossa sosiologian alalla suoritettujen tutkintojen (VTT 2006, VTM 2003) jälkeen hän syvensi liikkeenjohdon osaamistaan London Business Schoolissa (Executive MBA 2010). Mattila vierailee säännöllisesti opettajana johtavissa eurooppalaisissa ja aasialaisissa yliopistoissa ja korkeakouluissa.

Vuosien mittaan Pekka Mattila on toiminut neuvonantajana ja valmentajana yli 480 pohjoismaiselle tai kansainväliselle suuryritykselle, kasvuyritykselle, julkisen sektorin organisaatiolle ja järjestölle. Hän on kansainvälisesti kysytty puhuja erilaisissa vaikuttajatapahtumissa ja seminaareissa.

Marco Bertini

Marco Bertini toimii markkinoinnin professorina Esadessa ja Boston Consulting Groupin markkinoinnin, myynnin ja hinnoittelun vanhempana neuvonantajana.

Hän valmistui tohtoriksi Harvard Business Schoolista, missä hän on myös toiminut vierailevana professorina. Lisäksi Bertini on työskennellyt London Business Schoolissa. Hän on myös yhteiskirjoittanut kirjan The Ends Game: How Smart Companies Stop Selling Products and Start Delivering Value (MIT Press).

Bertinin tutkimus on keskittynyt taloustieteeseen ja hinnoittelun psykologiaan ja häneltä on ilmestynyt artikkeleita arvostetuissa julkaisuissa kuten Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review, Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, and Marketing Science. 

Puhuja- ja neuvonantajakokemusta Bertinillä on kasvuun tähtäävien ansaintamallien suunnittelussa, jotka ovat samanaikaisesti sosiaalisesti ja ympäristön kannalta vastuullisia. Hänet on myös nimetty Thinkers50 Radar –listaukseen, jossa määritellään organisaatioiden johtamisen tulevaisuutta todennäköisesti muovaavat ajattelijalupaukset. Ennen tätä hän oli ehdolla vuoden kansainvälisen the Business Professor of the Year Award –palkinnon saajaksi. 

Bertini on alun perin italialainen, mutta hän on myös asunut Yhdysvalloissa, Britanniassa ja tätä nykyä Espanjassa. Tutustu tarkemmin: www.marcobertini.com

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta