Haku / ilmoittautuminen

Toteutusmuoto

Toistuvuus

Paikka

Kieli

Laajuus

Myynnin johtaminen

Johda tehokasta ja tuloksellista myyntiä 

Uudistettu myynnin johtamisen ohjelma koostuu neljästä 1,5 päivän mittaisesta jaksosta. Voit myös halutessasi osallistua itsenäisille jaksoille. 

Myynti auttaa asiakasta luomaan arvoa ja tekee siitä näkyvää ja mitattavaa. Samalla yrityksen strategiset tavoitteet koetellaan asiakaskohtaamisissa. Ohjelmassa saat kattavan kokonaiskuvan myynnin johtamisesta muuttuvassa toimintaympäristössä. Sisällön ytimessä ovat arvon luominen, tekoälyn hyödyntäminen ja ihmisten ja suorituksen johtaminen. 

Miten johtaa myyntiä tiedolla? Miten valjastaa jatkuvasti kehittyvä tekoäly vastaamaan myynnin moniin tarpeisiin? Miten luoda organisaatioon myynnillinen kulttuuri ja johtaa ihmiset onnistumaan?  Ohjelman opein päivität toimintamallit ja työkalut tehokkaaseen ja tulokselliseen myynnin johtamiseen. Lisäksi kasvat johtajana ja kehität yhteistyötä niin markkinoinnin kuin muidenkin sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.  

 Ilmoittaudu

Hyödyt

Strategia ja käytäntö kohtaavat: pääset alan uusimman akateemisen tutkimustiedon sekä bisnesmaailman tuoreimman käytännön osaamisen äärelle. Sisällöt päivittyvät jatkuvasti uusimman tiedon pohjalta. Opit johtamaan pitkäjänteistä, tuloksellista myyntiä. Läpileikkaavat teemat ovat johtamisen näkökulma, arvon luominen, tekoälyn hyödyntäminen ja ihmisten ja suorituksen johtaminen. Vertaisoppiminen tukee ajatusten ja osaamisen vaihtoa yli toimialarajojen.

Vahvistat myynnin kytköstä organisaation strategiaan ja suhdetta yrityksen muihin toimintoihin
Kehität myynnin organisointia, sen toiminnan suunnittelua, analysointia ja mittaamista
Linjaat asiakkuuksien johtamisen strategisella ja operatiivisella tasolla
Perehdyt asiakkaalle mitattavaa arvoa luovaan aloitteelliseen arvon myyntiin
Opit rakentamaan selkeän ja mitattavan AI-strategian, joka tukee B2B-myynnin eri vaiheita ja tehostaa asiakaslähtöistä toimintaa
Löydät välineet johtaa voittavaa tiimiä ja sen yhteispeliä erityisesti markkinoinnin kanssa

Kenelle?

Valmennus on tarkoitettu myynnin kokonaiskuvasta ja kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Myynnin johtaminen -valmennus soveltuu parhaiten B2B-myynnin johdolle: myyntijohtajille ja -päälliköille sekä näihin tehtäviin tähtääville.

Sisältö ja aikataulu

Koulutusjaksot

Kouluttajat

Juho-Petteri Huhtala

Kauppatieteiden tohtori Juho-Petteri Huhtala toimii tutkijatohtorina ja luennoitsijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella.

Hänen asiantuntemuksensa kattaa liiketoimintamallit, asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja palvelukehityksen sekä tekoälyratkaisut markkinoinnin ja myynnin rajapinnoilla. Hän suunnittelee ja johtaa ulkoisesti rahoitettuja tutkimushankkeita tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.

Juho-Petteri Huhtalalla on yli 15 vuoden kokemus soveltavan tutkimuksen projekteista, kuten NextMedia-, B2BAI- ja WISDOM2-hankkeista. Hän on tekoälyn hyödyntämisen edelläkävijä suomalaisessa B2B-kontekstissa ja on julkaissut aiheista kuten koneoppiminen, markkinoinnin automaatio ja älykkäät sisältösuositukset.

Akateemisen työn ohella Huhtala toimii ajatushautomo NIBS osk:n toimitusjohtajana sekä valmentajana Aalto EE:n koulutusohjelmissa, joissa hänen teemojaan ovat mm. asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtaminen, palvelumuotoilu ja tekoälyn vaikutukset asiantuntijatyössä.

Teppo Heikkinen

CEO & Founding Partner, Volando Oy
Teppo Heikkinen on kokenut myynnin, markkinoinnin, brändien ja johtamisen kehittäjä, joka inspiroituu yritysten kasvutarinoista.

Urallaan Heikkinen on toiminut pitkään liikkeenjohdon konsulttina ja valmentajana erikoistuen myynti- ja markkinointiorganisaatioiden kehittämiseen Euroopassa, USA:ssa ja globaalisti. Lisäksi hän on toiminut suomalaisissa ja kansainvälisissä markkinointialan toimistoissa osakkaana, toimitusjohtajana ja hallitustehtävissä.  

Teppo Heikkisen ydinosaamista ovat orgaanisen kasvun strategiat ja niiden toimeenpano tavalla, joka huomioi kaikki oleellisimmat näkökulmat: Asiakaskokemuksen, brändin, markkinoinnin ja myynnin sekä näiden johtamisen.  

Heikkinen luennoi ja valmentaa näiden teemojen ympärillä niin yrityksissä kuin yliopistoissakin. Hän on valmentanut tuhansia myynti- ja markkinointialan ammattilaisia ja heidän esihenkilöitään, ympäri maailmaa. 

Ira Lange

Ira Y. Langen erityisosaamisalueena ovat työyhteisön ihmissuhteet ja tekijät, jotka vaikuttavat johdon ja asiantuntijoiden käyttäytymiseen ja vuorovaikutukseen.

Langen valmennusteemoina ovat johtajuus ja johtamisen käytännöt, tehokas ja toimiva tiimi sekä luottamuksen rakentaminen organisaatiossa. Viime vuosina hän on myös valmentanut haasteellisessa tilanteessa olevia johtoryhmiä toimimaan paremmin yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Lange on kiinnostunut tarkastelemaan työyhteisöjen kognitiota, tunteita ja suorituskykyä ammatillisessa kontekstissa. Johtamisen kehittämisen rinnalla hän kouluttaa myös myyntiä ja asiakkuuksien johtamista pohjautuen hänen aikaisempaan kokemukseensa myynnin johtajana ja konsulttina. Valmennusten tukena hän tekee erilaisia arviointeja, tutkimuksia ja kyselyitä ja hän voi liittää kehittämisohjelmaan myös henkilökohtaisen coaching-osuuden.

Lange on valmentaja, toimitusjohtaja ja yrittäjä Q.motion Oy:ssä. Hänellä on 20 vuoden kokemus myynnin ja johtamisen asiantuntija-, kouluttaja- ja johtotehtävistä: Aspectum Consulting, Amos Partners, Bon Pankkiiriliike, AON Corporation.

Hän on suorittanut maisterin tutkinnon Helsingin yliopistossa. Lange on myös sertifioitu Business Coach ja tiimin rakentaja, TM. 

Victor Rubanovitsch

Victor Rubanovitsch toimii väitöskirjatutkijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Victorin  ydinosaaminen on B2B-myynnissä, erityisesti myyntiprosessien kehittämisessä ja optimoinnissa.

Hänellä on käytännön kokemusta myyntitiimien tukemisesta ja kouluttamisesta sekä dataohjautuvien menetelmien integroimisesta myynnin tehokkuuden ja tulosten parantamiseksi erityisesti B2B-ympäristössä.

Tällä hetkellä Rubanovitsch tekee väitöskirjatutkimusta tekoälyn roolista B2B-myynnin tehostamisessa, erityisesti monimutkaisessa ratkaisumyynnissä. Vaikka hänellä on taustaa osin myös markkinoinnissa, hänen intohimonsa ja vahvuutensa liittyvät toimivien myyntistrategioiden rakentamiseen ja myyjien onnistumisen mahdollistamiseen.

Tutkimus keskittyy B2B-myynnin ja tekoälyn leikkauspisteeseen ja siinä tarkastellaan, kuinka tekoälyteknologiat voivat tukea myynnin ammattilaisia monimutkaisessa ratkaisumyynnissä – aina prospektoinnista asiakassuhteiden hallintaan. Rubanovitsch on kiinnostunut myös siitä, miten tekoälyn käyttöönotto myynnissä vaikuttaa organisaatiotasolla ja muokkaa myynnin perinteisiä rooleja ja toimintatapoja.

Victor Rubanovitschilla on kauppatieteiden maisterin tutkinto markkinoinnista Aalto-yliopistosta sekä kauppatieteiden kandidaatin tutkinto Vaasan yliopistosta. Hänen nykyinen akateeminen polkunsa rakentuu näiden pohjalle ja keskittyy siihen, miten teknologia muuttaa B2B-myynnin luonnetta.

Pekka Töytäri

Pekka Töytäri työskentelee Aalto-yliopistossa tuote- ja palvelujärjestelmien myynnin työelämäprofessorina (Professor of Practice).

Akateemisen uran rinnalla Töytäri on omistajana Efecto Oy:ssä, jossa hän valmentaa ja konsultoi yrityksiä asiakkuuksien johtamisen kehittämisessä.

Pekka Töytärin tutkimus- ja valmennusosaaminen asiakkuuksien johtamisen alueella liittyy erityisesti asiakasarvon ymmärrykseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen kehittämiseen, asiakaslähtöisen arvoehdotuksen suunnitteluprosessiin ja –työkaluihin, asiakasarvon konkretisointiin ja laskentaan sekä asiakkaan toiminnan ymmärtämiseen, kuvaamiseen ja analyysiin. Töytäri on todennut tutkimuksessaan, että systemaattinen asiakasymmärrys luo edellytykset oikeille asiakasvalinnoille, tehokkaille asiakaskohtaamisille, konkreettisen asiakashyödyn viestimiselle ja arvon yhteistuotannolle.

Töytärillä on tekniikan tohtorin tutkinto Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulusta ja hän on väitellyt tuotantotalouden laitokselta aiheenaan arvoperusteinen myynti ja hinnoittelu sekä myynnin johtaminen.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta

8.12.2025

Myynnin johtaminen -ohjelman itsenäiset opintojaksot

Voit valintasi mukaan osallistua koko Myynnin johtaminen -ohjelmaan, joka sisältää kaikki neljä opintojaksoa tai ilmoittautua erillisille opintojaksoille:

Tutustu myös näihin ohjelmiin

26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)

8.10.2025–6.2.2026

8.12.2025–21.4.2026