Koulutuksia markkinoinnin, myynnin ja viestinnän osaamisen kehittämiseen
Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.
Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi-, myynti- ja viestintäosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.
Ota yhteyttä
Haluatko kuulla lisää markkinoinnin ja myynnin koulutuksistamme? Autamme löytämään sinulle ja yrityksellesi sopivimman ratkaisun. Ole meihin suoraan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.


Koulutusohjelmat
Ei tuloksia
26.–28.5.2025
- englanti
- lähiopetus
Saat kattavan käsityksen strategisesta markkinoinnista ja siitä, kuinka asiakaslähtöisyyden avulla toteutettava strateginen markkinointi on ratkaisevan tärkeä yrityksen kasvun edistämisessä.
26.–28.5.2025
28.–29.8.2025
- suomi
- hybridi
Koulutuksesta saat monipuolisia näkökulmia viestintään osana vastuullista liiketoimintaa. Opit analysoimaan vastuullisuusviestinnän uskottavuuden lähtökohtia ja arvioimaan sekä omaa organisaatiota että sen toimintaa kestävän yhteiskunnan rakentajana.
28.–29.8.2025
4.9.–4.12.2025
- englanti
- lähiopetus
Tämä kattava ja käytännönläheinen ohjelma tuo yhteen suomalaisten muoti-, design- ja lifestyle-brändien johdon ja asiantuntijat kehittämään asiakasymmärrystä, kaupallistamisstrategioita ja monikanavastrategioita kansainvälisille markkinoille.
4.9.–4.12.2025
26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)
- suomi
- lähiopetus
- Etuhinta
Negotiation Skills on käytännönläheinen ja tehokas koulutus, joka tarjoaa osallistujille syvällistä kokemusta neuvottelutaidoista, joita tukee viimeisimmät liiketoiminnan käytännöt ja oikean elämän case-esimerkit tuoden osallistujien vakuuttamistaidot uudelle tasolle. Ohjelma sopii esimerkiksi ylimmälle ja keskijohdolle, joiden vastuulla on liiketoiminta, myynti, asiakkuudet, osto tai muu sidosryhmien kanssa työskentely.
26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)
6.10.–9.12.2025
- suomi
- lähiopetus
- Etuhinta
Markkinoinnin johtaminen -ohjelman sisällön ytimessä ovat asiakaskokemuksen johtaminen, datan ja tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Osallistujat syventyvät asiakaslähtöisestä näkökulmasta markkinointiin ja arvonluontiin sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen ja kanavastrategioihin. Lisäksi ohjelmassa käsitellään brändin rakentamista osana kokonaisuutta.
6.10.–9.12.2025
6.–7.10.2025
- suomi
- lähiopetus
Asiakaslähtöisyys markkinoinnissa -kokonaisuus pureutuu markkinoinnin nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden kehityssuuntiin. Käymme läpi arvonluontia asiakaslähtöisesti ja digitaalisin keinoin sekä sitä, miten markkinoinnin kuuluu toimia liiketoimintalähtöisesti myynnin ja markkinoinnin moottorina. . Koulutus on 1,5 päiväinen Markkinoinnin johtaminen -ohjelman opintojakso, joka on mahdollista suorittaa myös itsenäisenä opintojaksona.
6.–7.10.2025
8.10.2025–6.2.2026
- suomi
- lähiopetus
- Etuhinta
Ohjelma kehittää ymmärrystä asiakkuusstrategian merkityksestä yrityksen kokonaisstrategiassa ja tarjoaa työkaluja KAM-prosessin tavoitteelliseen kehittämiseen ja toteuttamiseen. Koulutuksen opeilla tehostat työskentelyäsi tärkeiden asiakkaiden kanssa ja otat haltuun käytännönläheisiä työkaluja asiakasprosessien kehittämiseen ja johtamiseen.
8.10.2025–6.2.2026
4.–5.11.2025
- suomi
- lähiopetus
Tiedolla johdettu markkinointi ja tekoäly -koulutus tarjoaa strategisen näkökulman dataan. Koulutus on 1,5 päiväinen Markkinoinnin johtaminen -ohjelman opintojakso, joka on mahdollista suorittaa myös itsenäisenä ohjelmana.
4.–5.11.2025
20.–21.11.2025
- suomi
- lähiopetus
Koulutus on 1,5 päiväinen Markkinoinnin johtaminen -ohjelman opintojakso, joka on mahdollista suorittaa myös itsenäisenä ohjelmana.
20.–21.11.2025
8.–9.12.2025
- suomi
- lähiopetus
Markkinoinnin ja myynnin valmentava suorituksen johtaminen on 1,5 päiväinen Markkinoinnin johtaminen -ohjelman opintojakso, joka on mahdollista suorittaa myös itsenäisenä ohjelmana.
8.–9.12.2025
Kysy lisätietoa
- englanti, suomi
- Etuhinta
Liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu ohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Siinä syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä. Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta.
Kysy lisätietoa
20.3. ja 25.–26.3.2026 (EN)
- englanti
- lähiopetus
- Etuhinta
Negotiation Skills on käytännönläheinen ja tehokas koulutus, joka tarjoaa osallistujille syvällistä kokemusta neuvottelutaidoista, joita tukee viimeisimmät liiketoiminnan käytännöt ja oikean elämän case-esimerkit tuoden osallistujien vakuuttamistaidot uudelle tasolle. Ohjelma sopii esimerkiksi ylimmälle ja keskijohdolle, joiden vastuulla on liiketoiminta, myynti, asiakkuudet, osto tai muu sidosryhmien kanssa työskentely.
20.3. ja 25.–26.3.2026 (EN)
Verkkokurssit
Business for Creatives
Arvioitu opiskeluaika n. 27 tuntia
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Business for Creatives

Business for Creatives
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 27 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Business for Creatives -verkkokurssi antaa eri alojen luovien alojen ammattilaisille tietoa ja välineitä työnsä kaupallistamiseen. Kurssilla perehdytään kaupallistamisen tyypillisiin haasteisiin erityisesti luovilla aloilla, vahvan brändin rakentamisen kulmakiviin sekä kestävän liiketoimintamallin kehittämiseen. Opit myös erilaisia hinnoittelustrategioita sekä brändäyksen merkityksen.
Hinta: 150 € (+ alv)
Osta
Esiinny ja viesti vaikuttavasti
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Esiinny ja viesti vaikuttavasti

Esiinny ja viesti vaikuttavasti
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Verkkokurssi on suunniteltu henkilöille, jotka haluavat kehittää esitystaitojaan ja oppia suunnittelemaan sekä toteuttamaan vaikuttavia esityksiä työelämässä. Kurssin kieli: suomi
Hinta: 350 € (+ alv)
Osta
Essentials of Marketing and Sales
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Essentials of Marketing and Sales

Essentials of Marketing and Sales
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tällä verkkokurssilla vahvistat näkemystäsi markkinoinnista ja strategisesta myynnistä. Kurssin keskeistä sisältöä ovat markkinointistrategiat, asiakassegmentointi, asiakkaiden tunnistaminen ja jaottelu, integroitu markkinointiviestintä, ennakoiva asiakasarvoon perustuva myynti, ohjattu vaikuttaminen, nykyaikaiset myyntitavat ja omat myyntitaidot. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Osta
Information Visualization
Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Information Visualization

Information Visualization
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Kurssilta saat perusteet tiedon visualisoinnista: mitä se on, miksi sitä tarvitaan ja miten pääset alkuun. Kurssin avulla lisäät ymmärrystäsi siitä, miten data auttaa jäsentämään ympäröivää maailmaa ja miten se toimii mm. haastavan päätöksenteon tukena. Kurssin kieli: englanti
Osta
Master Class: Kieliratkaisuja kansainvälistyville yrityksille
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Master Class: Kieliratkaisuja kansainvälistyville yrityksille

Master Class: Kieliratkaisuja kansainvälistyville yrityksille
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tällä Aalto EE Master Class -tallenteella tutustut erilaisiin keinoihin ratkaista organisaation kielikysymykset, kun työyhteisössä käytetään eri kieliä, kun työntekijöillä on erilaiset kielelliset taustat tai kun harkitaan kansainvälisten osaajien rekrytointia. Saat käyttöösi valmiita työkaluja monikielisten käytäntöjen implementoimiseksi ja kielenoppimisen tukemiseksi työyhteisössäsi.
Hinta: 50 € (+alv)
Osta
Service Management
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Osta
Lue lisääTuote lisätty ostoskoriin

Service Management

Service Management
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle välineet, joiden avulla opit ymmärtämään ja analysoimaan paremmin palvelujohtamisen viimeaikaista kehitystä. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Osta
Asiakaskokemuksia
Sisältöjä aiheesta
Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle
Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.
Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti."
Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa
Yhteispeliä yhdistäen lyhyen ja pitkän aikavälin tulokset
Markkinoinnin ja myynnin perustehtävänä on vaikuttaa ihmisiin, ovat he sitten yksittäisiä kuluttajia tai business-to-business asiakkaita. Johtamisen näkökulmasta on olennaista, että ostopäätökseen johtava polku on tekemisen keskiössä, Myynnin ja markkinoinnin on yhteistyössä huolehdittava siitä, että asiakkaalle tarkoitettu viesti on yhtenäinen huolimatta siitä, missä vaiheessa päätöksentekoprosessia asiakas kulloinkin on.
Yksisuuntaisen mainonnan sijaan yritykset kouluttavat kuluttajia ja ratkaisevat heidän ongelmiaan."
Vaikka sekä markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja -tehtävät eivät ole muuttuneet, niiden määrittelyt ovat muuttuneet. Perinteisellä kampanjamarkkinoinnilla ajatellaan ”työnnettävän” informaatiota yrityksestä asiakkaille eri keinoin. Viimeisten vuosien aikana sisältömarkkinointi on tuonut uuden ulottuvuuden markkinointiin ja myyntiin. Myös käsitteet outbound- ja inbound-markkinointi ovat tämän päivän käsitteistöä.
Siirtymä outbound-markkinoinnista inbound-markkinointiin korostaa asiakaslähtöisyyden merkitystä. Sen sijaan, että yritys keskittyisi yksittäisiin, usein tuotekeskeisiin markkinointikampanjoihin, joissa aikajänne on lyhyt, puhutaan nyt jatkuvasta prosessista ja tekemisestä asiakaskeskeisesti. Yksisuuntaisen mainonnan sijaan yritykset kouluttavat kuluttajia ja ratkaisevat heidän ongelmiaan. Kärjistäen, tuotteiden tyrkytyksestä on siirrytty auttamiseen, yhteiseen dialogiin ja yhdessä tehtävään tehtävään kehittämistyöhön (co-creation).
Saumattomat asiakaskokemukset tekemisen ytimessä
Asiakaskokemuksen johtaminen on noussut yhdeksi merkittävimmäksi kilpailuedun lähteeksi. Uniikit asiakaskokemukset, kokemukset, jotka asiakkaat muistavat, ovat kriittisiä erottauduttaessa kilpailijoista. Oraclen tekemän tutkimuksen mukaan jopa 89 prosenttia kuluttajista lopettaa asiakassuhteen huonon asiakaskokemuksen takia. Jopa 86 prosenttia asiakkaista olisi valmis maksamaan enemmän palvelusta, jos asiakaskokemus olisi parempi. Tämä todistaa, että asiakkaiden odotusten saavuttaminen ja niiden ylittäminen maksaa aina itsensä takaisin.
Mittaaminen ensiarvoisen tärkeää
Tuloksellinen markkinointi käyttää mittareita, laskee vaikuttavuutta kassavirtaan, kannattavuuteen ja myyntiin. Myynnillä on omat mittarinsa. Sekä myynnin että markkinoinnin vastuut ja mittaristot on määriteltävä tarkasti.
Tieto ja yrityksellä oleva data mahdollistaa mittaamisen. Data on keskeinen liiketoiminnan moottori, mutta se ei itsessään ole arvokasta, vaan organisaatiossa täytyy olla kyvykkyyttä ja työkaluja käyttää sitä.
Personointi on ”must”
Datan analysoinnin ja teknologian hyödyntämisen keskellä innovaation ja yksilöllisen kohdentamisen merkitys kasvaa. Sekä sisältöjä että kohdistusta tulee personoida. Lisäksi sekä sisällön että kokemuksen elinkaaret ovat entistä lyhyempiä ja erottautumisen merkitys kasvaa. Myös jatkuva innovointi on välttämättömyys; tuotteet ja palvelut arvioidaan entistä niiden uutuusarvon perusteella. Kuluttajan kokemus siitä, mitä uudenlaista arvoa tuote tai palvelu hänelle tuottaa on keskiössä.
Brändin tehtävänä on kasvattaa yrityksen arvoa ja strategisessa brändin johtamisessa on kyse yritysarvon kehittämisestä. Tämä ei tarkoita markkinointisuunnitelmien tekemistä, ei asiakkuuksien eteen tehtäviä yksittäisiä toimenpiteitä, eikä vuoden mittaista aikaväliä. Brändi ei ole logo, ei tuote, eikä palvelu. Brändi on lupaus ja kokemus, joka muodustuu yksittäisistä kohtaamisista asiakkaan ja yrityksen vuorovaikutuksessa.