Tehokkaampaa ja tuottavampaa toimintaa laatujohtamisen ja Leanin avulla

Haluatko kehittää organisaatiosi laatua, tehokkuutta ja kilpailukykyä? Laatujohtamisen ja Lean-koulutukset tarjoavat käytännönläheisiä työkaluja laadunhallinnan, prosessien kehittämisen, hukan poistamisen ja jatkuvan parantamisen tueksi. Opit tunnistamaan kehityskohteita, ratkaisemaan ongelmia ja johtamaan muutosta systemaattisesti.

Koulutuksemme auttavat ymmärtämään kokonaiskuvan ja kehittämään laatu- ja lean-ajattelua analyyttisesti: se tarkoittaa paitsi asiayhteyksien hahmottamista, myös uusia tiedonpalasia, toteuttamiskelpoisten ideoiden tunnistamista, kehittelyä, kokeilua ja soveltamista.  

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Jarmo Kortelahti

Jarmo Kortelahti (Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader) on kokenut neuvonantaja, konsultti ja johtaja yli 20 vuoden kokemuksella liikkeenjohdon konsultoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä organisaatioiden sisällä.

Hänen kokemuksensa kattaa erityisesti suurten liiketoiminnan muutosohjelmien, liiketoimintaprosessien ja tuottavuuden parantamisen sekä asiakaskokemuksen kehittämisen saralla. Hänellä on myös yli 10 vuoden kokemus ylimmän johdon tehtävistä suurissa kansainvälisissä yrityksissä (mm. Telia, Nokia, Microsoft). Hän on muutosjohtaja, jolla on vahva asiakas- ja ihmislähtöinen lähestymistapa.

Jarmo erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, asiakaskokemuksen ja tuottavuuden parantamiseen sekä kasvun edistämiseen kansainvälisessä ja monikulttuurisessa liiketoimintaympäristössä. Hän on johtanut ja valmentanut yli 100 kehitysprojektia sekä kouluttanut yli 500 esihenkilöä ja työntekijää Euroopassa, Yhdysvalloissa, Keski-Aasiassa ja Kiinassa.

Jari Ylitalo

TkT Jari Ylitalo toimii johtajuuden yliopistonlehtorina Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulussa sekä Aalto Ventures Programissa.

Hän opettaa erityisesti maisterivaiheen opiskelijoita johtajuuden, tiimityön ja itsensä johtamisen teemoissa.

Ylitalon pedagogisessa lähestymistavassa korostuu dialoginen ja voimavarakeskeinen näkökulma. Hän toimii myös työnohjaajana, valmentajana ja työyhteisösovittelijana. Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus johtajien, johtoryhmien ja organisaatioiden valmentamisessa ja kehittämisessä sekä yrityksissä, että julkisissa organisaatioissa.

Tutkimuksessaan Ylitalo on keskittynyt johtajien ja johtajuuden kehittämiseen ja erityisesti ohjauksellisten, voimavarakeskeisten ja dialogisten kehittämistapojen vaikuttavuuden tutkimiseen. Lisäksi hän on tutkinut yritysten ja organisaatioiden välisten yhteistyö- ja kumppanuussuhteiden sosiaalista dynamiikkaa ja kehittämistä sekä verkostojohtamista ja verkostomaisen toimintatavan kehittämistä.

Ota meihin yhteyttä

Tupuna Tapanainen

Program Director 010 837 3821 tupuna.tapanainen@aaltoee.fi

Matias Kiuru

Relationship Specialist 010 837 3802 matias.kiuru@aaltoee.fi

Mitä uusien oppien avulla voidaan saavuttaa?

  • Parempi tuottavuus ja kannattavuus: Laadunhallinta, Lean-periaatteet ja Lean Six Sigma -menetelmät auttavat parantamaan organisaation tehokkuutta, vähentämään hukkaa ja varmistamaan, että resurssit käytetään oikein. Tämä johtaa suoraan parempaan kannattavuuteen.
  • Kilpailukyky ja asiakastyytyväisyys: Järjestelmällinen laadun parantaminen varmistaa, että asiakkaat saavat tasalaatuisia ja heidän tarpeisiinsa vastaavia tuotteita ja palveluja, mikä sitouttaa asiakkaita ja lisää markkina-asemaa.
  • Datan hyödyntäminen päätöksenteossa: Lean Six Sigma tuo tilastollisen analyysin ja faktapohjaisen päätöksenteon organisaation kehittämiseen, mikä vähentää arvailua ja tuo parempia tuloksia.
  • Jatkuva kehitys ja henkilöstön osaaminen: Lean-ajattelu luo kulttuurin, jossa ongelmanratkaisukyky ja kehittämismyönteisyys kasvavat. Henkilöstön osaaminen pysyy ajan tasalla, ja organisaatio kehittyy jatkuvasti.
  • Strateginen hyöty: Laatujohtaminen varmistaa, että organisaation strategiset tavoitteet toteutuvat käytännössä. Kun laatu on osa organisaation DNA:ta, se tukee pitkän aikavälin menestystä.

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka