Koulutuksia markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämiseen
Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.
Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi- ja myyntiosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.
Millaista osaamisen kehittämistä etsit?
Markkinoinnin ja myynnin verkkokurssit
Business for Creatives
Business for Creatives -verkkokurssi antaa eri alojen luovien alojen ammattilaisille tietoa ja välineitä työnsä kaupallistamiseen. Kurssilla perehdytään kaupallistamisen tyypillisiin haasteisiin erityisesti luovilla aloilla, vahvan brändin rakentamisen kulmakiviin sekä kestävän liiketoimintamallin kehittämiseen. Opit myös erilaisia hinnoittelustrategioita sekä brändäyksen merkityksen.
Arvioitu opiskeluaika n. 27 tuntia
Tuote lisätty ostoskoriin


Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 27 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Business for Creatives -verkkokurssi antaa eri alojen luovien alojen ammattilaisille tietoa ja välineitä työnsä kaupallistamiseen. Kurssilla perehdytään kaupallistamisen tyypillisiin haasteisiin erityisesti luovilla aloilla, vahvan brändin rakentamisen kulmakiviin sekä kestävän liiketoimintamallin kehittämiseen. Opit myös erilaisia hinnoittelustrategioita sekä brändäyksen merkityksen.
Hinta: 150 € (+ alv)
Osta käyttöoikeus
Esiinny ja viesti vaikuttavasti
Verkkokurssi on suunniteltu henkilöille, jotka haluavat kehittää esitystaitojaan ja oppia suunnittelemaan sekä toteuttamaan vaikuttavia esityksiä työelämässä. Kurssin kieli: suomi
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Tuote lisätty ostoskoriin


Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Verkkokurssi on suunniteltu henkilöille, jotka haluavat kehittää esitystaitojaan ja oppia suunnittelemaan sekä toteuttamaan vaikuttavia esityksiä työelämässä. Kurssin kieli: suomi
Hinta: 350 € (+ alv)
Osta käyttöoikeus
Essentials of Marketing and Sales
Tällä verkkokurssilla vahvistat näkemystäsi markkinoinnista ja strategisesta myynnistä. Kurssin keskeistä sisältöä ovat markkinointistrategiat, asiakassegmentointi, asiakkaiden tunnistaminen ja jaottelu, integroitu markkinointiviestintä, ennakoiva asiakasarvoon perustuva myynti, ohjattu vaikuttaminen, nykyaikaiset myyntitavat ja omat myyntitaidot. Kurssin kieli: englanti
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Tuote lisätty ostoskoriin


Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tällä verkkokurssilla vahvistat näkemystäsi markkinoinnista ja strategisesta myynnistä. Kurssin keskeistä sisältöä ovat markkinointistrategiat, asiakassegmentointi, asiakkaiden tunnistaminen ja jaottelu, integroitu markkinointiviestintä, ennakoiva asiakasarvoon perustuva myynti, ohjattu vaikuttaminen, nykyaikaiset myyntitavat ja omat myyntitaidot. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Osta käyttöoikeus
Information Visualization
Kurssilta saat perusteet tiedon visualisoinnista: mitä se on, miksi sitä tarvitaan ja miten pääset alkuun. Kurssin avulla lisäät ymmärrystäsi siitä, miten data auttaa jäsentämään ympäröivää maailmaa ja miten se toimii mm. haastavan päätöksenteon tukena. Kurssin kieli: englanti
Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Tuote lisätty ostoskoriin


Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Kurssilta saat perusteet tiedon visualisoinnista: mitä se on, miksi sitä tarvitaan ja miten pääset alkuun. Kurssin avulla lisäät ymmärrystäsi siitä, miten data auttaa jäsentämään ympäröivää maailmaa ja miten se toimii mm. haastavan päätöksenteon tukena. Kurssin kieli: englanti
Osta käyttöoikeus
Service Management
Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle välineet, joiden avulla opit ymmärtämään ja analysoimaan paremmin palvelujohtamisen viimeaikaista kehitystä. Kurssin kieli: englanti
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Tuote lisätty ostoskoriin


Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle välineet, joiden avulla opit ymmärtämään ja analysoimaan paremmin palvelujohtamisen viimeaikaista kehitystä. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Osta käyttöoikeus
Sisältöjä markkinoinnista ja myynnistä
Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle
Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.
Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa
Markkinoinnin ja myynnin perustehtävänä on vaikuttaa ihmisiin, ovat he sitten yksittäisiä kuluttajia tai business-to-business asiakkaita. Johtamisen näkökulmasta on olennaista, että ostopäätökseen johtava polku on tekemisen keskiössä, Myynnin ja markkinoinnin on yhteistyössä huolehdittava siitä, että asiakkaalle tarkoitettu viesti on yhtenäinen huolimatta siitä, missä vaiheessa päätöksentekoprosessia asiakas kulloinkin on.
Vaikka sekä markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja -tehtävät eivät ole muuttuneet, niiden määrittelyt ovat muuttuneet. Perinteisellä kampanjamarkkinoinnilla ajatellaan ”työnnettävän” informaatiota yrityksestä asiakkaille eri keinoin. Viimeisten vuosien aikana sisältömarkkinointi on tuonut uuden ulottuvuuden markkinointiin ja myyntiin. Myös käsitteet outbound- ja inbound-markkinointi ovat tämän päivän käsitteistöä.
Siirtymä outbound-markkinoinnista inbound-markkinointiin korostaa asiakaslähtöisyyden merkitystä. Sen sijaan, että yritys keskittyisi yksittäisiin, usein tuotekeskeisiin markkinointikampanjoihin, joissa aikajänne on lyhyt, puhutaan nyt jatkuvasta prosessista ja tekemisestä asiakaskeskeisesti. Yksisuuntaisen mainonnan sijaan yritykset kouluttavat kuluttajia ja ratkaisevat heidän ongelmiaan. Kärjistäen, tuotteiden tyrkytyksestä on siirrytty auttamiseen, yhteiseen dialogiin ja yhdessä tehtävään tehtävään kehittämistyöhön (co-creation).
Asiakaskokemuksen johtaminen on noussut yhdeksi merkittävimmäksi kilpailuedun lähteeksi. Uniikit asiakaskokemukset, kokemukset, jotka asiakkaat muistavat, ovat kriittisiä erottauduttaessa kilpailijoista. Oraclen tekemän tutkimuksen mukaan jopa 89 prosenttia kuluttajista lopettaa asiakassuhteen huonon asiakaskokemuksen takia. Jopa 86 prosenttia asiakkaista olisi valmis maksamaan enemmän palvelusta, jos asiakaskokemus olisi parempi. Tämä todistaa, että asiakkaiden odotusten saavuttaminen ja niiden ylittäminen maksaa aina itsensä takaisin.
Tuloksellinen markkinointi käyttää mittareita, laskee vaikuttavuutta kassavirtaan, kannattavuuteen ja myyntiin. Myynnillä on omat mittarinsa. Sekä myynnin että markkinoinnin vastuut ja mittaristot on määriteltävä tarkasti.
Tieto ja yrityksellä oleva data mahdollistaa mittaamisen. Data on keskeinen liiketoiminnan moottori, mutta se ei itsessään ole arvokasta, vaan organisaatiossa täytyy olla kyvykkyyttä ja työkaluja käyttää sitä.
Datan analysoinnin ja teknologian hyödyntämisen keskellä innovaation ja yksilöllisen kohdentamisen merkitys kasvaa. Sekä sisältöjä että kohdistusta tulee personoida. Lisäksi sekä sisällön että kokemuksen elinkaaret ovat entistä lyhyempiä ja erottautumisen merkitys kasvaa. Myös jatkuva innovointi on välttämättömyys; tuotteet ja palvelut arvioidaan entistä niiden uutuusarvon perusteella. Kuluttajan kokemus siitä, mitä uudenlaista arvoa tuote tai palvelu hänelle tuottaa on keskiössä.
Brändin tehtävänä on kasvattaa yrityksen arvoa ja strategisessa brändin johtamisessa on kyse yritysarvon kehittämisestä. Tämä ei tarkoita markkinointisuunnitelmien tekemistä, ei asiakkuuksien eteen tehtäviä yksittäisiä toimenpiteitä, eikä vuoden mittaista aikaväliä. Brändi ei ole logo, ei tuote, eikä palvelu. Brändi on lupaus ja kokemus, joka muodustuu yksittäisistä kohtaamisista asiakkaan ja yrityksen vuorovaikutuksessa.