Koulutuksia markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämiseen

Asiakaskokemus liiketoiminnan ja organisaatiokulttuurin keskiössä on menestyneiden kaupallisten strategioiden ja konseptien ydin. Varmista myös organisaatiosi kyky mitata ja kehittää markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuutta datan ja teknologian avulla.

Koulutuksissamme vahvistat strategista asiakkuus-, markkinointi- ja myyntiosaamistasi. Avoimet sekä halutessasi yrityksellesi räätälöidyt kokonaisuudet varmistavat, että osaat asettaa tavoitteesi linjaan organisaation strategian ja kasvuodotusten kanssa.

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Juho-Petteri Huhtala

Kauppatieteiden tohtori Juho-Petteri Huhtala toimii tutkijatohtorina ja luennoitsijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella.

Hänen asiantuntemuksensa kattaa liiketoimintamallit, asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja palvelukehityksen sekä tekoälyratkaisut markkinoinnin ja myynnin rajapinnoilla. Hän suunnittelee ja johtaa ulkoisesti rahoitettuja tutkimushankkeita tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.

Juho-Petteri Huhtalalla on yli 15 vuoden kokemus soveltavan tutkimuksen projekteista, kuten NextMedia-, B2BAI- ja WISDOM2-hankkeista. Hän on tekoälyn hyödyntämisen edelläkävijä suomalaisessa B2B-kontekstissa ja on julkaissut aiheista kuten koneoppiminen, markkinoinnin automaatio ja älykkäät sisältösuositukset.

Akateemisen työn ohella Huhtala toimii ajatushautomo NIBS osk:n toimitusjohtajana sekä valmentajana Aalto EE:n koulutusohjelmissa, joissa hänen teemojaan ovat mm. asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtaminen, palvelumuotoilu ja tekoälyn vaikutukset asiantuntijatyössä.

Sanna-Katriina Asikainen

Sanna-Katriina Asikainen toimii markkinoinnin professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Vuosina 2002-2020 Asikainen toimi kansainvälisen markkinoinnin professorina LUT-yliopistossa. Suomen professuurien lisäksi Asikainen on työskennellyt vierailevana tutkijana Scancor tutkimuslaitoksessa Stanfordin yliopistossa Yhdysvalloissa, sekä ollut vierailevana professorina Englannissa Loughboroughn yliopistossa.

Professori Asikaisen tutkimus- ja opetusalat liittyvät strategiseen, sekä kansainväliseen markkinointiin ja kansainväliseen yrittäjyyteen, ja hänen artikkeleita on julkaistu muun muassa seuraavissa tunnetuissa tiedelehdissä: Journal of International Marketing, Journal of Business Research, International Marketing Review, ja Industrial Marketing Management.

Koulutukseltaan Sanna-Katriina Asikainen on tekniikan tohtori (tuotantotalous) LUT-yliopistosta.

Ota meihin yhteyttä

Julia Heinonen

Relationship Specialist 010 837 3784 julia.heinonen@aaltoee.fi

Digitalisaatio ja uusi teknologia nostaa markkinoinnin vaikuttavuuden myynnin rinnalla jälleen uudelle tasolle

Markkinoinnin peruskäsitteet eivät ole juurikaan muuttuneet viimeisten vuosikymmenien aikana. Erilaisia ismejä toki rantautuu keskusteluun vähän väliä, osan samanaikaisesti unohtuessa. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut markkinointia kaiken muun lomassa dramaattisesti, ja muutoksen vauhti kasvaa eksponentiaalisesti. Markkinoinnin vaikutus on ollut laskussa ja mainonnan kenttä on kohdannut perustavanlaatuisia muutoksia. Teknologioiden yleistyminen on kuitenkin elvyttänyt markkinointia ja tekoälystä on tullut jokapäiväinen markkinoinnin työkalu.

Yrityksen sisäisen markkinatiedon ja markkinasta saatavan datan hyödyntäminen on elintärkeää, jotta yritys pystyy tunnistamaan asiakkaat, partnerit, prospektit ja kilpailijat. Ilman tiedon strategista hyödyntämistä markkinaa ei pystytä analysoimaan ja tulkitsemaan riittävällä intensiteetillä. Asiakastarpeet muuttuvat jatkuvasti. Pelkkä asiakkaan ja markkinana kuunteleminen ei riitä, on pystyttävä ymmärtämään ja reagoimaan kuulemaansa

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka