Tehokkaampaa ja tuottavampaa toimintaa laatujohtamisen ja Leanin avulla

Haluatko kehittää organisaatiosi laatua, tehokkuutta ja kilpailukykyä? Laatujohtamisen ja Lean-koulutukset tarjoavat käytännönläheisiä työkaluja laadunhallinnan, prosessien kehittämisen, hukan poistamisen ja jatkuvan parantamisen tueksi. Opit tunnistamaan kehityskohteita, ratkaisemaan ongelmia ja johtamaan muutosta systemaattisesti.

Koulutuksemme auttavat ymmärtämään kokonaiskuvan ja kehittämään laatu- ja lean-ajattelua analyyttisesti: se tarkoittaa paitsi asiayhteyksien hahmottamista, myös uusia tiedonpalasia, toteuttamiskelpoisten ideoiden tunnistamista, kehittelyä, kokeilua ja soveltamista.  

Millaista osaamisen kehittämistä etsit?

Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut

Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa.

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia.

 

Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Lue lisää

Miten tukea jatkuvaa osaamisen kehittämistä työpaikalla?

Aalto EE:n tilaisuudessa puhuneen Veli-Matti Mattilan mukaan Elisassa ymmärrettiin varhain, että osaamista on kehitettävä jatkuvasti läpi organisaation, jotta yritys pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa maailmassa. Johanna Saarisen mukaan Vaisalassa jokaisen työntekijän täytyy kiinnostua tekoälystä. Aalto EE:n Tom Lindholm muistutti, että työntekijöiden ydintaidot muuttuvat nyt vauhdilla.

Lue artikkeli

Tutustu kouluttajiimme

Max Finne

Max Finne toimii apulaisprofessorina tieto- ja palvelutalouden laitoksella Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Finne on erikoistunut tuotantotoiminnan, projektien ja toimitusketjun johtamiseen. Finnen erityisosaamisalueina on palvelullistaminen, teollisuus 4.0, palveluiden johtaminen, organisaatioiden välinen yhteistyö, oppimisanalytiikka ja käännetyt oppimismenetelmät (flipped learning).

Finne on tehnyt tiivistä tutkimusyhteistyötä monen yrityksen kanssa, muun muassa ABB, Costain, Finnair, Fujitsu, KONE, NCC ja Skanska. Finne on myös voittanut arvostetun Nigel Slack Teaching Innovation Award -palkinnon vuosina 2015, 2016 ja 2018 innovatiisten ja kiinnostavien opetusmenetelmien ansiosta.

Risto Lintula

DI, Black Belt Risto Lintula on partneri ja kouluttaja ordic Process Improvement Oy:ssä.

Lintulalla on yli kolmen vuosikymmenen kokemus prosessien ja johtamisjärjestelmien kehittämisestä niin teollisuuden kuin palveluorganisaatioiden parissa. Hän on kokenut yritysjohdon sparraaja, tuloshakuinen kehittäjä ja kehittämistoiminnan fasilitaattori.

Hänen erityisosaamisen alueitaan ovat strategialähtöinen kehittäminen, kehittämistoiminnan johtaminen ja tuloksellinen toimeenpano, Lean ja Six Sigma -menetelmien soveltaminen, analyyttiset ongelmanratkaisumenetelmät sekä prosessit ja johtamisjärjestelmät.

Toimiessaan Laatukeskuksen toimitusjohtajana kahdentoista vuoden ajan, Risto valmensi kymmeniä menestyviä yrityksiä niin kotimaassa kuin kansainvälisesti sekä tutustui suureen joukkoon huippuorganisaatioita ympäri maailmaa. Vuodesta 2006 hän on toiminut konsulttina ja valmentajana sekä neuvonantajana ja hallitustehtävissä.

Risto on valmistunut Teknillisestä korkeakoulusta ja Leeds Business Schoolista. Lisäksi hän on suorittanut mm. Master Of Quality -koulutuksen 1994 ja Lean Six Sigma Black Belt -koulutuksen 2006.

Ota meihin yhteyttä

Tupuna Tapanainen

Program Director 010 837 3821 tupuna.tapanainen@aaltoee.fi

Elina Vasarinen

Relationship Manager 010 837 3856 elina.vasarinen@aaltoee.fi

Mitä uusien oppien avulla voidaan saavuttaa?

  • Parempi tuottavuus ja kannattavuus: Laadunhallinta, Lean-periaatteet ja Lean Six Sigma -menetelmät auttavat parantamaan organisaation tehokkuutta, vähentämään hukkaa ja varmistamaan, että resurssit käytetään oikein. Tämä johtaa suoraan parempaan kannattavuuteen.
  • Kilpailukyky ja asiakastyytyväisyys: Järjestelmällinen laadun parantaminen varmistaa, että asiakkaat saavat tasalaatuisia ja heidän tarpeisiinsa vastaavia tuotteita ja palveluja, mikä sitouttaa asiakkaita ja lisää markkina-asemaa.
  • Datan hyödyntäminen päätöksenteossa: Lean Six Sigma tuo tilastollisen analyysin ja faktapohjaisen päätöksenteon organisaation kehittämiseen, mikä vähentää arvailua ja tuo parempia tuloksia.
  • Jatkuva kehitys ja henkilöstön osaaminen: Lean-ajattelu luo kulttuurin, jossa ongelmanratkaisukyky ja kehittämismyönteisyys kasvavat. Henkilöstön osaaminen pysyy ajan tasalla, ja organisaatio kehittyy jatkuvasti.
  • Strateginen hyöty: Laatujohtaminen varmistaa, että organisaation strategiset tavoitteet toteutuvat käytännössä. Kun laatu on osa organisaation DNA:ta, se tukee pitkän aikavälin menestystä.

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka