Lean: Arjen ja asiakastyön jatkuva parantaminen finanssialalla
Tehokkaampaa ja toimivampaa tulosta
Miten olla tehokkaampi ja toimia sujuvammin? Miksi työ takkuaa? Voisiko se virrata? Oman työn tuunaaminen ja itsensä johtaminen on tärkeää finanssialalla. Palvelun sujuvuutta voi kehittää Lean-menetelmällä alan vaatimukset huomioiden.
Lean: Arjen ja asiakastyön jatkuva parantaminen finanssialalla -seminaari auttaa sinua kehittämään omaa työtäsi ja poistamaan tekemisen esteitä. Opit, miten voit yksilönä ja yksilöllisesti toimien kehittää omaa työtä ja miten tiimityöskentely nopeuttaa oman työsi tekemistä. Seminaarissa saat konkreettisia esimerkkejä, joiden avulla työn tuunaaminen ja tapojen muuttaminen on mahdollista. Opit tekemään arjessasi vaikuttavia tekoja, joilla piilossa oleva tekeminen tulee näkyväksi. Opit myös vakioimaan tekemistä, jotta muutos pysyy arjessasi.
Lean-periaatteisiin kuuluu kokeileminen ja seminaaripäivän aikana päästäänkin Lean-pelin kautta simuloimaan ja tutustumaan keskeisiin periaatteisiin, käsitteisiin ja työkaluihin. Näin varmistat, että saat omakohtaista kokemusta tekemisestä ja työkaluja käytettäväksi arjen tilanteisiin.
Kenelle?
Seminaarista on hyötyä kaikille finanssialalla toimiville toimihenkilöille, jotka haluavat parantaa omaa arkeaan Leanin keinoin.
Seminaari soveltuu asiakaspalvelussa, back-office -tehtävissä ja muissa asiantuntijatehtävissä työskenteleville henkilöille. Aikaisempaa kokemusta Lean-ajattelusta ei tarvita.
Sisältö
Seminaarissa opit luomaan arvoa asiakkaalle oman työtehtäväsi kautta ja oivallat mahdollisuutesi myös turvallisuuden kehittämisen näkökulmasta. Jopa lähitiimin kehittämisen tarkasteluun ottaminen on mahdollista. Seminaarin avulla pystyt tekemään itsellesi ja lähipiirille näkyviksi virtaukseen vaikuttavia ongelmia näkyväksi ja opit tunnistamaan omat mahdollisuutesi ja tarvitsemasi yhteistyökumppanit, jotta voit vaikuttaa näihin asiakasarvon ja prosessien kehittämiseksi ja standardoimiseksi.
Ohjelma
9.00-9.30 |
Lean finanssialalla |
9.30-10.00 |
Miten leania voi hyödyntää? |
10.00-10.15 |
Tauko |
10.15-11.00 | Systemaattinen ongelmanratkaisu ja jatkuvan parantamisen kulttuuri |
11.00-11.15 |
Tauko |
11.15-12.00 | Leanin työvälineet:
|
12.00-12.45 |
Lounas |
12.45-14.15 | Oman työn kehittäminen |
14.15-14.35 | Kahvitauko |
14.35-16.00 | Leanin mittarit ja edistymisen seuranta Muutoksen varmistaminen |
16.00 | Päivä päättyy |

Jarmo Kortelahti
Jarmo Kortelahti (Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader) on kokenut neuvonantaja, konsultti ja johtaja yli 20 vuoden kokemuksella liikkeenjohdon konsultoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä organisaatioiden sisällä.
Hänen kokemuksensa kattaa erityisesti suurten liiketoiminnan muutosohjelmien, liiketoimintaprosessien ja tuottavuuden parantamisen sekä asiakaskokemuksen kehittämisen saralla. Hänellä on myös yli 10 vuoden kokemus ylimmän johdon tehtävistä suurissa kansainvälisissä yrityksissä (mm. Telia, Nokia, Microsoft). Hän on muutosjohtaja, jolla on vahva asiakas- ja ihmislähtöinen lähestymistapa.
Jarmo erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, asiakaskokemuksen ja tuottavuuden parantamiseen sekä kasvun edistämiseen kansainvälisessä ja monikulttuurisessa liiketoimintaympäristössä. Hän on johtanut ja valmentanut yli 100 kehitysprojektia sekä kouluttanut yli 500 esihenkilöä ja työntekijää Euroopassa, Yhdysvalloissa, Keski-Aasiassa ja Kiinassa.
Kustannukset ja ilmoittautuminen
Kustannukset
Lean: Arjen ja asiakastyön jatkuva parantaminen finanssialalla -seminaarin hinta on 690 € (+ alv). Tiimihinta max 7 hlöä 3500 €.
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu seminaariin 2.12.2019 mennessä.