Haku / ilmoittautuminen

Toteutusmuoto

Toistuvuus

Paikka

Kieli

Laajuus

Diploma in Commercial Excellence

Strateginen markkinointi ja asiakasymmärrys kasvun edistäjinä

Ohjelman keskiössä on asiakasymmärryksen ja strategisen markkinoinnin rooli yrityksen kaupallisen menestyksen ja kasvun edistämisessä. Ohjelmassa kuljet läpi asiakaslähtöisen strategian suunnittelun toteutuksesta seurantaan. Opit myös tavoitteellisia ja systemaattisia menetelmiä testata ja kehittää uusia liiketoimintaideoita ketterästi, innovatiivisesti ja asiakaskeskeisesti. 

Ohjelma antaa välineitä asiakas- ja arvokeskeisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnissa, myynnissä ja muissa keskeisissä liiketoiminnoissa. Opit, mistä strategisessa markkinoinnissa on todella kyse, kuinka kysyä oikeita kysymyksiä, ja miten markkinointi integroidaan strategiaan ja toteutukseen. Saat kokonaisvaltaisen näkemyksen ja konkreettisia, testattuja menetelmiä arvioida ja kehittää liiketoimintaasi luodaksesi uutta arvoa asiakkaillesi. Lähestymistapa käsiteltäviin teemoihin on hyvin käytännönläheinen.

Ohjelma mukautuu henkilökohtaisiin kehitystarpeisiisi ja aikatauluusi, ja se on toteuttavissa joustavasti. Diplomi koostuu kahdesta ydinjaksosta (3 + 3 päivää), yhdestä valinnaisesta jaksosta sekä verkkokurssista, jotka voit valita monipuolisesta Aalto EE:n ohjelmatarjonnasta oman kiinnostuksesi ja tavoitteidesi mukaan. 

Ohjelman opintojaksot on mahdollista suorittaa myös erillisinä, kolmepäiväisinä ohjelmina. 

Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.

Ohjelmatiedot englanniksiLataa englanninkielinen esite 

Aloitus

Diploma in Commercial Excellence

Hinta:

Aikataulu Ota yhteyttä

Lähetä viesti

Valmennuksen hyödyt

Ohjelma uudistaa tapaasi ajatella ja lähestyä kaupallista kasvua ja menestystä. Opit millaisia rakenteita, keinoja ja työkaluja kannattaa hyödyntää asiakas- ja arvolähtöisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnissa, myynnissä ja muissa keskeisissä toiminnoissa. Ohjelma on suunniteltu parantamaan suoriutumistasi kehittämällä liiketoiminta- ja markkinointikyvykkyyksiäsi globaalissa kontekstissa.

Tiedät mitä strateginen markkinointi on ja miten se vaikuttaa liiketoiminnan arvoon osana ydinliiketoimintastrategiaa
Saat välineitä asiakaslähtöisen strategian toimeenpanoon suunnittelusta toteutukseen ja seurantaan
Pääset harjoittelemaan viimeisimpiä, testattuja menetelmiä asiakas- ja arvolähtöisen ajattelun toteuttamiseen
Opit tapoja kerätä ja hyödyntää asiakastietoa systeemaattisesti tarjoomasi kehittämisessä ja tuottamasi arvon validoimisessa

Kenelle?

Ohjelma on tarkoitettu johtajille, jotka haluavat uusia näkökulmia organisaation kaupallisten prosessien asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Ohjelma sopii liiketoimintayksiköiden johtajille, myynti- ja markkinointipäälliköille sekä asiakas-, tuote- tai palveluportfolioista vastaaville johtajille ja päälliköille.

Saat uusia näkökulmia ja konkreettisia työkaluja, joiden avulla voit uudelleenarvioida kaupallisen strategiasi ja rakentaa tulevaisuuden menestystekijät. Kehityt niin strategisen markkinoinnin saralla kuin markkinointihenkisenä johtajanakin.

Sisältö ja aikataulu

Ohjelman ydinjaksot keskittyvät asiakaskeskeisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnin, myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen prosesseissa. Pääset harjoittelemaan viimeisimpiä menetelmiä ja työtapoja arvolähtöisen ajattelun toteuttamiseen ja opit millaisia keinoja ja työkaluja kannattaa hyödyntää niin kilpailukentän analysointiin kuin oman liiketoimintamallisi testaamiseen ja kehittämiseen. Valinnaisiin opintoihin voit sisällyttää omiin tavoitteisiisi ja tilanteeseesi parhaiten sopivat teemat monipuolisesta aihevalikoimasta.

Ohjelmassa korostetaan keskustelemalla ja tekemällä oppimista täydentäen teoriaa case-esimerkkien ja käytännön työpajatyöskentelyn avulla. Opintojaksoihin sisältyy lukemistoja, ennakko- ja jälkitehtävä, luentoja, ryhmäkeskusteluja sekä moduulipäivien aikana tehtäviä ryhmätöitä.

Ohjelmaan kuuluvat opintomoduulit on mahdollista suorittaa myös erillisinä kolmepäiväisinä ohjelmina.

Koulutusjaksot

Kouluttajat

Nermin Hairedin

Strategisen ja digitaalisen markkinoinnin osaaja Nermin Hairedin on ollut digitalisoimassa liiketoimintoja yli 20 vuoden ajan.

Hänellä on merkittävä kokemus strategisesta markkinoinnista, myynnistä sekä datan hyödyntämisestä liiketoimintajohdossa ja hallituksissa. Hairedin on ohjelmistoja kehittävän Frumatic Oy:n toimitusjohtaja ja osakas. Hän on myös SOK:n, VR-Yhtymän, Örumin sekä Delipapin hallitusten jäsen. Lisäksi Hairedin toimii yritysten neuvonantajana, konsulttina ja sijoittajana.

Mikko Laukkanen

KTT Mikko Laukkanen on työelämäprofessori Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja toimii akateemisena johtajana Aalto EE:llä vastaten ohjelmien akateemisesta laadusta.

Mikko Laukkanen kouluttaa ja konsultoi aktiivisesti asiakaskokemuksen johtamisesta, palveluliiketoiminnasta, strategisesta markkinoinnista, liiketoimintamalli-innovaatioista sekä innovaatioiden johtamisesta.

Laukkasella on runsaasti kokemusta suurten kotimaisten ja kansainvälisten organisaatioiden kanssa tehdyistä koulutus- ja tutkimushankkeista.

Mikko Laukkanen on väitellyt tohtoriksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta vuonna 2013. Vuonna 2012 hän toimi vierailevana tutkijana University of California, Berkeleyn Haas -kauppakorkeakoulussa. 

Fabian Sepulveda

KTT Fabian Sepulvedalla on yli 20 vuoden kokemus tekniikan, liikkeenjohdon konsultoinnin sekä pankkitoiminnan aloilta. Hän on työskennellyt lukuisissa yrityksissä, joiden joukossa mm. Lucent Technologies, A.T. Kearney sekä JP Morgan.

Tällä hetkellä hän toimii aktiivisesti Suomen yrittäjäekosysteemin kehittämistehtävissä ja työskentelee startup -valmentajana ja Lean Launchpad -konseptin kouluttajana. Hän opettaa mm. Aalto-yliopiston Ventures Programmissa sekä toimii valmentajana Aalto University Executive Educationissa.

Kenneth Salonius

Kenneth Salonius, toimitusjohtaja, Vertical.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta