Edellinen sivu

Design Thinking for Business Innovation

Ideasta markkinoille – Design Thinking vie innovaatiosi uudelle tasolle

Design Thinking for Business Innovation -intensiiviohjelmassa opit suunnittelemaan ratkaisuja, jotka luovat arvoa asiakkaillesi ja liiketoiminnallesi. Seitsemänpäiväisen ohjelman aikana käsitellään kaikki liiketoimintainnovaation keskeiset vaiheet ideasta markkinoilletuloon.

Ohjelmassa tutustut perusteellisesti Design Thinking -ajatteluun ja toimintaan. Opit soveltamaan Design Thinkingiä käytäntöön ja oman organisaatiosi liiketoimintamalleihin.

Design Thinking for Business Innovation on johdon valmennusohjelma, jonka Aalto EE on kehittänyt yhdessä espanjalaisen ESADE Business Schoolin kanssa.

Miksi Design Thinking?
Design Thinking (muotoiluajattelu, suunnitteluajattelu) on metodologia, jossa liiketoiminnan haasteita ratkaistaan käytännöllisesti ja luovasti. Design Thinking -menetelmät ohjaavat arvioimaan ja muotoilemaan ongelmiaan uudelleen, hankkimaan uusia näkemyksiä ja kehittelemään ideoita.

Design Thinking lisää luovuutta ja innovointiosaamista. Liiketoiminnan innovointimenetelmiin yhdistettynä Design Thinking on tehokas ja käytännöllinen tapa lähestyä innovointia. Lähestymistapaa ja menetelmiä voidaan soveltaa sekä tuotteiden ja palvelujen että organisaatiokäytäntöjen kehittämiseen.

Huomioithan että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.

Ohjelmatiedot englanniksi

Hyödyt

Design Thinking for Business Innovation -ohjelmasta saat uutta osaamista ja työkaluja, joiden avulla toteutat innovaatioita ja luot arvoa liiketoiminnallesi ja asiakkaillesi.

Saat hyväksi havaittuja design-työkaluja, joilla vauhditat innovoinnin ensi vaiheita: ideointia, oivalluksia, luovaa ajattelua ja prototyyppien tekoa
Kehität osaamistasi ja luot lisäarvoa asiakkaan ymmärtämisen ja asiakasvuorovaikutuksen avulla
Kehität liiketoimintamalleja erityisesti arvonluonnin näkökulmasta
Opit johtamaan tuloksellisia innovaatiohankkeita entistä paremmin
Lisäät organisaatiosi innovaatio-osaamista uusien tehokkaiden keinojen ja menetelmien avulla

Kenelle?

Ohjelma on suunnattu strategiasta, myynnistä, markkinoinnista tai innovaatiosta vastaaville yritysjohtajille, sekä johtajille ja päälliköille, jotka haluavat tuoda yrityksensä liiketoimintaprosesseihin ja -rakenteisiin uusia, design-lähtöisiä luovia käytäntöjä.

Sisältö ja aikataulu

Design Thinking for Business Innovation -ohjelma toteutetaan intensiiviopetuksena 23.–31.5.2018 Helsingissä ja Barcelonassa. Ohjelma alkaa verkko-opintojaksolla kaksi viikkoa ennen lähiopetuspäiviä. Tämän virtuaalisen aloitusjakson aikana tutustut ohjelman sisältöön sekä projektitehtävään, jota työstät ohjelman aikana. Aloitusjakso on olennainen osa ohjelmaa, ja sen suorittamiseen kuluu noin tunti viikossa kahden viikon ajan.

Seitsemän lähiopetuspäivää Helsingissä ja Barcelonassa sisältävät erilaisia osioita, kuten

  • luentoja, kokeneilta kouluttajilta ja omien alojensa johtavilta asiantuntijoilta
  • vuorovaikutteisia keskusteluja
  • ryhmätöitä kouluttajien antamien tehtävien parissa
  • tekemällä oppimista: sovellat design-lähtöisiä innovaatiomenetelmiä liiketoimintaprojekteihin vaihe kerrallaan Design Thinking for Business Innovation -prosessin mukaisesti
  • muilta oppimista: kokeneet eri alojen edustajat kertovat, miten Design Thinkingiä sovelletaan heidän organisaatioissaan.

Opintokokonaisuudet

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Kustannukset

Design Thinking for Business Innovation -ohjelman hinta on 6 500 € (+ alv) kun ilmoittaudut 28.2.2018 mennessä. 1.3.2018 alkaen ohjelman hinta on 7 200 € (+ alv).

Aalto EE:n ja ESADE:n alumneille ohjelman hinta on 6 500 € (+ alv).

Ohjelman hinta ei sisällä matka- ja majoituskuluja.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu ohjelmaan 23.4.2018 mennessä.

 

Design Thinking for Business Innovation -ohjelma toteutetaan englanniksi. Ilmoittaudu ohjelmaan englanninkielisellä sivulla.

Ohjelmatiedot englanniksi