Cognitive Automation and Its Impacts on Skill Erosion of Individuals
Tervetuloa kahden tunnin Aalto EE Master Class -koulutukseen, jossa opit lisää kognitiivisesta automaatiosta, sen vaikutuksista organisaatioosi sekä sen laajoista vaikutuksista tietotyöhön.
Kognitiivinen automaatio mahdollistaa yhä useampien tietotyön tehtävien automatisoinnin organisaatioissa. Vaikka automatisoinnin seurauksena neämmekin usein tehokkuutta, vaikuttavuutta ja alhaisempia kustannuksia, se väistämättä myös johtaa heikentyneisiin yksilöiden taitoihin sekä asiantuntemukseen näissä automatisoiduissa tehtävissä.
Tässä koulutuksessa perehdytään siihen, miten yhä lisääntyvä luottamus automatisointiin heikentää työntekijöiden tarkkaavaisuutta työtehtävien kolmen eri ulottuvuuden (aktiivisuus, osaamisen ylläpitäminen ja tulosten arviointi) osalta, mikä osaltaan johtaa taitojen rappeutumiseen. Koulutuksen avulla opit ymmärtämään automaation mahdolliset haitalliset vaikutukset organisaatiossasi ja kuinka välttyä niiltä.
Tämä on tilauksesta saatavilla oleva tallenne Master Class -luennosta, joka järjestettiin 13. kesäkuuta 2024. Rekisteröitymisen jälkeen saat pääsyn tallenteeseen 7 päivän ajaksi.
Huomioithan, että tallenne on englanninkielinen.
Hyödyt
Koulutus laajentaa osallistujien ymmärrystä kognitiivisesta automaatiosta sekä automaation vaikutuksista tietotyön tehtäviin.
Kenelle
Master Class sopii erityisesti asiantuntijoille, jotka ovat mukana projekteissa, joissa tavoitteena on automatisoida tietotyön tehtäviä. Tällaisia voivat olla sääntöihin perustuva automaatio, kuten robotiikkaprosessiautomaatio, tai tekoälyyn, kuten koneoppimiseen perustuvat järjestelmät (esim. liiketoiminta-asiantuntijat, johtajat, IT-asiantuntijat, IT-päälliköt, CIO:t, HR-asiantuntijat).
Sisältö
Tämä on tallenne 13.6.2024 järjestetystä kahden tunnin Master Class –koulutuksesta, jossa esitellään kognitiivisen automaation vaikutuksia yksilöiden taitojen rappeutumiseen.
Kouluttajat
Pia Vilmi
Johtava asiantuntija, palvelumuotoilu, LähiTapiola
Pia Vilmi on rakentanut LähiTapiolan palvelumuotoilun käytännöt, vetänyt kymmeniä palvelumuotoiluprojekteja ja kouluttanut yhtiön omaa henkilökuntaa. Hän on toiminut myös aiemmin Finvan kouluttajana ja saanut erinomaiset arvosanat niin asiantuntemuksesta kuin opetustaidoistakin.
Pia Vilmin tie palvelumuotoilun johtavaksi asiantuntijaksi on kulkenut viestinnän, markkinoinnin ja asiakkuuksien kehittämisen kautta. Hänellä on laaja ja monipuolinen työkokemus, jossa asiakas ja käyttäjä ovat aina olleet keskiössä. Vilmi on kouluttautunut toimittajaksi (sosionomi, Tampereen Yliopisto), suorittanut MBA-tutkinnon (Jyväskylän yliopisto) ja viimeisimpänä hankkinut palvelumuotoilun koulutuksen (Laurea, YAMK). LähiTapiolassa Vilmi on rakentanut yrityksen muotoilukäytäntöjä yli kuuden vuoden ajan, vetänyt muotoiluprojekteja ja fasilitoinut sekä henkilöstön että asiakkaiden yhteissuunnittelua.
Mikko Hänninen
KTT Mikko Hänninen toimii tutkijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.
Mikko Hännisen erityisosaaminen löytyy digitalisaation parista. Hän on erityisesti keskittynyt ymmärtämään miten yritykset luovat arvoa asiakkaille uusien digitaalisten liiketoimintamallien avulla, sekä miten näitä liiketoimintamalleja johdetaan. Data ja datapohjainen liiketoiminta on hänen osaamisensa keskiössä.
Mikon tutkimus keskittyy ymmärtämään digitalisaation ja uusien digitaalisten liiketoimintamallien vaikutuksia yritysten kilpailukykyyn, sekä laajemmin uusien markkinointi- ja myyntikanavien, kuten alustatalouden, vaikutuksia ympärillä olevaan yhteiskuntaamme. Tutkimuksessaan hän on keskittynyt ymmärtämään näitä asioita tutkimalla sekä kasvuyrityksiä että monikansallisia jättejä muun muassa vähittäiskaupan alalla. Mikon tutkimusta on julkaistu tieteellisissä aikakauslehdissä, jonka lisäksi Mikko kommentoi ahkerasti digitalisaatioon liittyviä aiheita eri medioissa.
Helka Pirinen
MBA FK Helka Pirinen on kokenut ja monipuolinen kouluttaja, jolla on yli 20 v kokemus kouluttamisesta ja yritysvalmennuksista eri toimialoilla toimivissa yrityksissä niin Suomessa kuin ulkomailla.
Helka on toiminut liikkeenjohdon konsulttina yli 19 vuotta ja toteuttanut eri maissa vaativia asiakasprojekteja liittyen asiakaskokemukseen ja transformaatioihin.
Helka rakentaa asiakasyrityksissään kokeilukulttuuriin ja luovuuteen edistäviä toimintatapoja ja prosesseja. Helka on kirjoittanut suositun Esimies muutoksen johtajana kirjan (Almatalent). Helka käy puhumassa asiakaskohtaamisesta, kokeilukulttuurista ja luovuudesta eri foorumeilla key note puhujana. Helka kouluttaa niin asiantuntijoita, esimiehiä kuin johtoryhmiä muutostilanteissa ja auttaa asiakkaita menestymään liiketoiminnan johtamisessa.
Helka on innostava valmentaja, joka pistää itsensä täysillä peliin. Helkan positiivinen ja rohkea valmennustyyli antaa virtaa ja innostaa. Helka toimii perustamansa yrityksen, People & Leadership Consulting Oy: toimitusjohtajana. Hän on työskennellyt People & Performance palveluiden maajohtajana Cap Gemini Consultingissa ja People & Change palveluiden maajohtajana KPMG:llä. Tämän lisäksi hän on työskennellyt liikkeenjohdon konsulttina Tieto Oyj:ssä. Helka on työskennellyt urallaan myös HR Managerina ja koulutussuunnittelijana. Helka on koulutukseltaan MBA (Aalto-yliopisto), FK Joensuun yliopisto ja valmistunut toimittajaksi Tampereen yliopistosta.